• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
8

گفت و گوی استاندار آذربایجان شرقی با اهالی کلافه از قطعی آب در شمال تبریز

  • کد خبر : 6936
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
گفت و گوی استاندار آذربایجان شرقی با اهالی کلافه از قطعی آب در شمال تبریز

 آنها تاکنون دو بار در میدان ونک  شهرک باغ‌میشه دور هم جمع شده اند تا مطالبه خود در این خصوص را به گوش مسئولان برسانند . ساعت هفت صبح امروز سه شنبه، مردم شهرک باغمیشه شاهد حضور سرزده استاندار آذربایجان شرقی به همراه فرماندار تبریز و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بودند. استاندار آذربایجان […]

 آنها تاکنون دو بار در میدان ونک  شهرک باغ‌میشه دور هم جمع شده اند تا مطالبه خود در این خصوص را به گوش مسئولان برسانند .

ساعت هفت صبح امروز سه شنبه، مردم شهرک باغمیشه شاهد حضور سرزده استاندار آذربایجان شرقی به همراه فرماندار تبریز و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بودند.

استاندار آذربایجان شرقی، شخصا برای سرکشی به وضعیت تامین آب شرب قسمت‌های مرتفع شهرک باغمیشه به میدان ونک آمده بود تا با یکایک شهروندان حاضر در میدان گفت‌وگو کند.

عابدین خرّم، حدود ۲۰ دقیقه با مردم صحبت کرد؛ شهروندان ساکن این شهرک به صورت رو در رو  و با صراحت کامل، مشکلات خود را در زمینه تامین آب شرب با استاندار مطرح کردند؛ برخی از آنها گفتند که دو روز است آب ندارند، شهروندی هم ضمن تشکر از حضور میدانی و سرزه استاندار در محل، اعلام کرد که مسئولان وعده داده بودند مشکل تامین آب شرب طی چهار روز حل شود، ولی هنوز حل نشده است.

این شهروند ادامه داد: البته در ضلع شرقی میدان آب است، ولی در ضلع غربی نیست، بعضی شهروندان حاضر در محل نیز به مقام عالی استان اعلام کردند آب به شکل ضعیف در طبقه همکف مجتمع های تجاری وجود دارد، اما به طبقات بالا نمی رسد و آنان نمی‌توانند آب مورد نیاز روزمره خود را تامین کنند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز پس از اینکه با حوصله و دقت تمام به درد دل یکایک شهروندان حاضر در محل گوش کرد، از عموم شهروندان ساکن در این منطقه به دلیل مسائل پیش آمده عذرخواهی کرد و به مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان که در این بازدید وی را همراهی می کرد، دستور داد مشکل تامین آب شرب این منطقه هرچه سریعتر حل شود .

مردم نیز از اینکه استاندار آذربایجان شرقی به دور از هر گونه تشریفات و سرزده در جمع آنها حاضر شده و به صحبت های آنها گوش کرده، تشکر کردند.

خرم، استاندار آذربایجان شرقی پس از میدان ونک مسیر خود را از خیابان ولی‌پور باغمیشه ادامه داد و در طول مسیر با توقف خودرو، از ساکنان چهار مجتمع مسکونی، وضعیت تامین آب شرب آنان را جویا شد.

نماینده عالی دولت در استان در پایان این بازدید دو ساعته، در منتهی الیه شهرک مرزداران حاضر شد و بر روند لوله گذاری این مسیر برای تامین آب شرب شهرک های نصر و باغمیشه  با ظرفیت خروجی ۱۷۵  لیتربرثانیه و توان افزایش تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه نظارت کرد .

 او با مهندسان و کارگران شاغل در اجرای این طرح گفت‌وگو و تاکید کرد که برای تسریع و تسهیل در رفع مشکل تامین آب شرب شهروندان ساکن مناطق شمال شرق تبریز، تمام تلاش خود را به صورت شبانه روزی به کار ببندند.

بر اساس این گزارش، با اتمام عملیات لوله گذاری در شهرک مرزداران، مشکل قطع آب مناطق حداقل در میان مدت رفع خواهد شد.

آب بخش‌هایی از شمال شهرک باغمیشه از هفته نخست مردادماه جاری در وضعیت قطع و وصل قرار داشته و حتی گاه بیش از ۴۸ ساعت به طور کامل قطع شده است که این امر موجب کلافگی اهالی این منطقه شده و مردم را در دوشنبه شب، ۱۶ مردادماه به میدان ونک باغمیشه کشانده بود تا با اعتراضی مسالمت آمیز، انتقاد خود را نسبت به قطعی آب در روزهای گرم تابستانی به گوش مسئولان برسانند.

پس از تجمع مردم در میدان ونک، تراب محمدی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی به همراه محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در میدان حاضر شده و ضمن اطمینان دادن به مردم در خصوص بهبود یافتن شرایط تامین آب در روزهای آتی، دلیل این قطعی‌ها را خشک شدن سد نهند و اتصال شبکه تامین آب بخش شمالی شهر تبریز به زرینه رود عنوان کرده بودند.

سد نهند، آب شرب بخش شمال تبریز را تامین می‌کند ولی از آنجایی که خشک شده است، تدابیر اتصال این بخش از شهر به خط زرینه رود (در داخل سطح شهر به روش پمپاژ) انجام گرفته و لوله گذاری‌ها به اتمام رسیده است اما مشکلی طی دو هفته گذشته در خصوص مباحث فنی این خط انتقال و پمپاژ آب وجود داشته که باعث برخی نارضایتی‌ها و عدم تحقق وعده‌ها شده است.

بنا به اذعان خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، دهم تیرماه گذشته با توجه به نبود آب در نهند، این خط از مدار خارج شده و شش شهرک تبریز اعم از باغمیشه، نصر، رشدیه، ولی امر، فرشته و ارم و ۵۰ درصد منطقه ولیعصر با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت که از این محل تامین آب می‌شدند از طریق پمپاژ آب از داخل شهر تامین آب شدند. این پروژه عظیم سه ساله، طی سه ماه عملیاتی شده است.

اکنون تمامی سطح شهر تبریز با لوله گذاری‌های داخل سطح شهر به خط زرینه رود وصل شده است. با توجه به وضعیت جغرافیایی تبریز و تفاوت ارتفاع قابل توجه بین منطقه شمال با جنوب شهر، خط آبرسانی در داخل شهر با احداث ایستاه‌ پمپاژ به روش پمپاژ عملیاتی شده اما انتقال آب از جنوبی ترین نقطه تا شمالی ترین نقطه شهر به روش پمپاژ اختلال‌هایی در شبکه توزیع ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=6936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.