• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1

ماجرای تغییر کاربری ۱۴۰ هکتار از اراضی دانشگاه تبریز چیست؟

  • کد خبر : 18140
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
ماجرای تغییر کاربری ۱۴۰ هکتار از اراضی دانشگاه تبریز چیست؟
تریبون تبریز: اختصاص چندین هکتار از اراضی دانشگاه تبریز موسوم به اراضی خلعت پوشان واقع در محدوده‌ی شهری برای مسکن دانشگاهیان باعث جنجال و انتقادهایی شده است.

به گزارش تریبون تبریز، همه چیز از توئیت احمد بایبوردی، مدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی شروع شد.

او در توئیتش نسبت به فروش عرصه های زیادی از املاک دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تغییر کاربری به تجاری و همچنین تغییر کاربری اراضی ملی خلعت پوشان وابسته به دانشگاه تبریز به مسکونی در کمیسیون ماده ۵ که ریاست آن را استاندار بر عهده دارد، هشدار داد.

بعد از مدتی دکتر بایبوردی، مدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی به دلایل نامعلومی از سمتش برکنار شد! موضوعی که بی ربط با انتشار توئیت جنجالی وی نبود.

این خبر با انتقاد شهروندان و کاربران فضای مجازی مواجه شد به طوری که حتی شهردار تبریز هم با تغییر کاربری ۱۴۰ هکتاری دانشگاه تبریز مخالفت کرد و گفت: درخواست دانشگاه تبریز اگر با هدف تولید مسکن برای اعضای هیئت علمی خودشان باشد به نفع شهر نیست.

در این میان نصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز در واکنش به این انتقادها گفت که برخلاف شبهات مطرح شده در فضای مجازی، این زمین‌ها دارای کاربری آموزش عالی بوده و دانشگاه تبریز به تمامی قوانین و مقررات قید شده در توافقنامه عمل کرده و انتظار ما از مسئولین محترم شهر و مخصوصا اداره‌ی کل راه و شهرسازی استان این است که عملیات ساخت مسکن دانشگاهیان به زودی آغاز شده و به سرانجام برسد.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=18140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.