• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

امام جمعه تبریز: دولت در ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز تسریع کند

  • کد خبر : 17181
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
امام جمعه تبریز: دولت در ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز تسریع کند
تریبون تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

 آیت الله محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان های شمال غرب کشور است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمالغرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

آل هاشم اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار ، توجه به زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان در دولت سیزدهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تخت بیمارستانی در دولت به جد مورد توجه است.

بهروز رحیمی اعلام کرد: در ۳۰ ماه گذشته بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به امر بهداشت و موضوع جوانی جمعیت، افزود: بحث جوانی جمعیت به عنوان تکلیف شرعی و علمی مورد توجه وزارتخانه بوده است و با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت تلاش کرده‌ایم تا در این مسیر با رفع موانع قدم‌های موثری را برداریم.

رحیمی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در امر پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان نام برد و اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این استان به وقوع پیوسته است و امیدواریم با سرعت بخشی به عملیات بزرگ پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز شاهد تداوم ارائه خدمات با کیفیت در سطح این استان باشیم.

بیشتر بخوانید

  • وزیر بهداشت: اعتبار بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز تامین می‌شود
  • آذربایجان‌شرقی به ۶ هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد
  • بزرگترین بیمارستان در دست ساخت کشور نیازمند توجه دولت است

ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی در تبریز در سال ۱۳۹۴ از سوی وزارت بهداشت و درمان مصوب شد و این مرکز درمانی از بین ۱۱ بیمارستان یک‌هزار تختخوابی که قرار بود در کشور ساخته شود، تنها بیمارستانی است که قرارداد ساخت آن با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است.

طراحی این بیمارستان برای یک هزار و ۲۰۰ تختخواب انجام و اعتبار ساخت این بیمارستان از محل قانون بودجه تعیین شده است و با اینکه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دولت قبل غیر از اعتبارات مصوب برای سال های، ۹۹ و ۹۷،۹۸ برای آن در نظر گرفته شده بود، اما این تخصیص محقق نشد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با زیر بنای حدود ۱۴۰ هزار متر مربع در جنوب کلانشهر تبریز و نرسیده به روستای شادآباد در حال ساخت است.

پیشرفت فیزیکی بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز در برهه کنونی حدود ۲۶ درصد است.

بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز نخستین بیمارستان با فناوری‌های جدید و به گونه ای طراحی شده است که در آن به مصدومان حوادث شیمیایی، بیولوژیکی، رادیو دارویی، هسته ای و هر آنچه که به عنوان حوادث پرتویی و انفجاری است، خدمات ارایه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=17181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.