• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

  • کد خبر : 17184
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
تریبون تبریز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از ارائه ۵۱ هزار و ۹۹۵ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در ۲بخش دولتی و خصوصی در سال ۱۴۰۲ در این استا خبر داد.

علی مشایخی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در سالی که گذشت با تلاش تلاشگران حوزه مهارت آموزی استان در دو بخش دولتی و خصوصی توانست در خوشه‌هایی چون خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی تعداد ۲۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶۹۰ نفر ساعت آموزش‌های فنی و مهارتی را به علاقمندان به مهارت آموزی ارائه کند.

وی افزود: از مجموع ۵۱ هزار و ۹۹۵ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در سال گذشته، تعداد ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۸۸۰ نفر در حوزه‌های خدمات، چهارمیلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۵۳ نفر در صنعت، ۷۵۶ هزار و ۳۷۰ نفر فرهنگ و هنر و ۹۱ هزار و ۵۳ نفر نیز در حوزه کشاورزی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

وی بیان کرد: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده به مهارت آموزان تعداد ۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر دوره مربوط به بانوان و ۳۱ هزار و ۸۷۳ نفر نیز مربوط به آقایان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی مطرح کرد: آموزش‌های مهارتی بخش دولتی در زندان تعداد هفت هزار و ۱۴۸ نفر، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۲ هزار و ۲۵۳ نفر، سکونت گاه‌های غیررسمی ۳۰۱ نفر، روستاها ۲ هزار و ۳۲۴ نفر، مراکز ثابت و سیار شهری ۱۷ هزار و ۴۶۶ نفر، صنعت یک هزار و ۵۲۵ نفر، عشایر تعداد ۵۵ نفر، آسیب دیدگان اجتماعی تعداد ۲۸۰ نفر و سربازان وظیفه تعداد هشت هزار و ۶۴۹ نفر و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی به تعداد ۱۸ مورد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در این اداره کل تعداد ۲۰۳ مورد صدور پروانه تاسیس، ۱۳۰ مورد تمدید پروانه آموزشگاه، ۸۵۴ مورد بازآموزی و نظارت هوشمند مربیان، ۶۲ مورد افزایش رشته‌های آموزشی، ۸۲۵ مورد نظارت و بازرسی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، ۵۸ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و ۱۸ مورد نیز ادغام آموزشگاه‌های آزاد توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فعال در استان به تعداد ۷۴۵ مورد بوده است.

مشایخی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین دوره المپیاد مهارت مطرح کرد: این المپیاد در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در رشته‌هایی چون الکترونیک، تراش cnc، توسعه نورم افزارهای موبایل، جواهر سازی، رباتیک، طراحی و توسعه وب، راهکارهای نرم افزاری برای کسب‌وکار، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک و … هم زمان با سایر استان‌های در استان آذربایجان شرقی نیز برگزار شد.

وی اضافه کرد: در مرحله استانی، تعداد ۴۴ نفر و در ۱۸ عنوان رشته‌های فنی و مهارتی از جمله ۲ نفر در رشته طلا و جواهر سازی، سه نفر در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، ۲ نفر در رشته فناوری طراحی گرافیک، ۲ نفر در رشته امنیت سایبری، ۲ نفر در رشته توسعه نرم افزارهای موبایل، سه نفر در رشته آرایشگر مردانه، سه نفر در رشته آشپزی، سه نفر در رشته قنادی، سه نفر در رشته نانوایی، ۲ نفر در رشته جوشکاری، ۲ نفر در رشته نقاشی و دکوراسیون، ۲ نفر در رشته الکترونیک و … به مرحله کشوری راه یافتند.

وی تشریح کرد: آقای احسان نرمانی کهنمویی، در رشته توسعه نرم افزارهای موبایلی و عرفان علیپور در رشته جواهر سازی جهت حضور در مسابقات جهانی که در شهر لیون فرانسه برگزار خواهد شد در اردوی آماده سازی در تهران و ارومیه به سر می‌برند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=17184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.