• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
6

ثبت ۵۱۷۴ فرصت شغلی در سامانه رصد آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 5035
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
ثبت ۵۱۷۴ فرصت شغلی در سامانه رصد آذربایجان‌شرقی
تریبون تبریز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از ثبت ۵۱۷۴ فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال کشور در آذربایجان‌شرقی طی ۴ ماهه سالجاری خبر داد.

 حسین فتحی در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان در سالجاری که با حضور محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، در تشریح آخرین وضعیت آمار ثبت اشتغال استان در سامانه رصد اشتغال کشور، اظهار کرد: تعهد ثبت اشتغال در سامانه رصد کشور در استان (از تاریخ اول فروردین ماه سالجاری تا ۱۷ تیرماه) تعداد ۴۷ هزار و ۱۵۶ نفر بود که با ۱۰.۹۷ درصد تحقق تعداد ۵۱۷۴ اشتغال طی این مدت به ثبت رسیده است.

وی افزود: این آمار برای مدت مشابه سال گذشته برابر ۴۵ هزار و ۷۹۴ نفر تعهد و ۱۶.۳ درصد تحقق ثبت اشتغال بوده است.

وی ادامه داد: از ۵۱۷۴ اشتغال ایجاد شده در استان تعداد ۳۷۵۷ اشتغال معادل ۷۲.۶ درصد برای مردان و ۱۴۱۷ اشتغال معادل ۲۷.۴ درصد نیز برای زنان بوده است؛ هم‌چنین ۴۵.۱ درصد از اشتغال ایجاد شده طی این مدت مختص افراد دارای تحصیلات زیر دیپلم و ۳۶.۷ درصد نیز افراد دارای تحصیلات دیپلم است.

فتحی با تشریح آمار اشتغالزایی در بخش‌های اقتصادی استان گفت: ۴۰.۵ درصد از آمار اشتغالزایی استان در بخش صنعت، ۳۳.۳ درصد در بخش خدمات و ۲۶.۲ درصد نیز در بخش کشاورزی بوده است؛ هم‌چنین ۶۷.۴ درصد اشتغال ایجاد شده در منطقه شهری و ۳۲.۶ درصد نیز در بخش روستایی است.

وی در خصوص نوع اشتغال‌های ایجاد شده در استان نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: بالغ بر ۸۰ درصد این اشتغال‌ها از نوع خوداشتغالی، ۱۵.۳ درصد از نوع حقوقی غیردولتی، ۳.۳ درصد کارفرمای حقیقی و ۱.۴ درصد نیز دولتی است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بستان آباد، هریس و مراغه و دستگاه‌های راه و شهرسازی، بسیج سازندگی و ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین درصد تحقق تعهد اشتغال را در سامانه رصد به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی بانک‌های استان نیز اظهار کرد: کل اعتبارات ابلاغی به بانک‌های عامل استان ۲۶۳۱.۶ میلیارد ریال بوده که ۲۲۶۰ میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است که بانک‌های صادرات، سپه، ملت و تجارت به تربیت بیشترین پرداخت تسهیلات را از بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ داشته‌اند.

وی گفت: بنیاد برکت، بسیج سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد علوی نیز بیشترین تسهیلات اشتغالزایی را در حوزه دستگاه‌های اجرایی پرداخت کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=5035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.