• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
6

آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 5032
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی
تریبون تبریز: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به تشریح آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری در این استان پرداخت.

واقف بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت ویژه سرمایه‌گذاری و نگاه راهبردی به آن در اسناد بالادستی از جمله “سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی” و “سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی” اظهار کرد: دولت هرگونه حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را در سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات خود قرار داده و تمام تلاش خود را در این زمینه معطوف نموده چرا که جذب سرمایه زمانی با موفقیت همراه است که با برنامه‌ریزی مناسب، گام‌های مؤثری در حوزه بهبود فضای کسب و کار با ارائه خدمات بهتر و بیشتر به سرمایه‌گذاران برداشته شده باشد.

وی افزود: به منظور حمایت، تسهیل و تقویت نهاد واحد رسیدگی به امور سرمایه‏‌گذاری، جلوگیری از پراکنده‏‌کاری و سردرگمی متقاضیان سرمایه‏‌گذاری در سطح استان، انسجام در اجرای برنامه‌ها و هم‌‏افزایی بیشتر در این زمینه، بخشنامه‌ای از سوی مقام عالی استان در رأس تکالیف مدیران بخش‌های دولتی در موضوع سرمایه‌گذاری ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: به جهت نهادسازی و بسترسازی لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاری، راهبری و سیاست‌گذاری‌های کلان سرمایه‌گذاری استان، شورای عالی سرمایه‌گذاری با شرح وظایف مشخص، ترکیب و نحوه عمل آن به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ گردیده است.

وی افزود: در این راستا مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی به عنوان کانون مراجعه متقاضیان سرمایه‌گذاری، برنامه‌هایی را در جهت تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری، مساعد نمودن فضای سرمایه‌گذاری، پی‌گیری امور مربوط به سرمایه‌گذاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در امور مربوط به سرمایه‌گذاری دارد.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمار سرمایه‌گذاری خارجی استان در دو سال گذشته گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۰، ۴۰ میلیون دلار بود و ۱۸ میلیون دلار نیز جذب شد اما در سال ۱۴۰۱، ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۵۵ میلیون دلار مصوب شد و ۱۲ طرح به ارزش ۲۷ میلیون دلار جذب گردید که نشان دهنده افزایش ۲۸۷ درصدی در طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی مصوب و افزایش ۵۰ درصد در طرح‌های سرمایه‌گذاری جذب شده است.

وی شناسایی فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری را گامی مهم در جهت جذب سرمایه‌گذاران در استان دانست و یادآور شد: برگزاری ۷۸ نشست با متقاضیان سرمایه‌گذاری و مراجعه‌کنندگان به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و ارائه راهنمایی و مشاوره به متقاضیان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی در پایان گفت: پذیرش هفت هیأت اقتصادی، اعزام دو هیأت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، حضور در هفت همایش و نمایشگاه سرمایه‌گذاری، حضور در شش نشست با شرکت‌های سرمایه‌گذاری، از اقدامات دیگری بود که در زمینه بازاریابی بین‌المللی انجام شده است.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=5032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.