• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
8

تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 6726
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه آذربایجان شرقی
تریبون تبریز: در مراسم روز خبرنگار با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشکسوتان عرصه رسانه آذربایجان شرقی تجلیل شد.

به گزارش تریبون تبریز نشست صمیمی فرشاد مهدی پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار، عصر امروز در مجتمع فرهنگی سینمایی ۲۲ بهمن تبریز برگزار شد.

در حاشیه این نشست با اهدای لوح یادبودی از سال ها تلاش بی شائبه حبیب چرندابی، علی نیکرفتار خیابانی و یوسفعلی خوش نیت پیشکسوتان عرصه رسانه استان تجلیل شد.

حبیب چرندابی متولد ۱۶مهرماه ۱۳۳۰ در تبریز، پیشکسوت و خبره حرفه خبر و روزنامه نگاری ورزشی در استان آذربایجان شرقی با حدود۵۱ سال فعالیت در این حوزه است. وی کار روزنامه نگاری را از سال۱۳۵۱به همراه روانشاد علی محمد خانلو یکی از چهره های شاخص فوتبال کشور با مجله دنیای ورزش آغاز کرد و به دلیل علاقه زیاد به نوشتن و انتقال مرحوم خانلو به تهران روزنامه اطلاعات را نیز با تلاش‌های مستمر و مداوم خود در تبریز فعال کرد و با همراهی استاد ابراهیم افشار که در کیهان ورزشی قلم میزد، به ورزش این استان انگیزه مضاعف بخشیدند.

علی نیکرفتار خیابانی متولد ۱۳۱۶ در تبریز بوده و هم اکنون بیش از ۶۰ سال است که وارد عرصه مهم و ارزشی رسانه کشور شده است. وی به مدت ۲۵ سال در روزنامه اطلاعات، ۲۲ سال در روزنامه همشهری و حدود ۱۰ سال در روزنامه دنیای اقتصاد فعالیت داشته است. او هم اکنون سرپرستی روزنامه های جهان اقتصاد، آفتاب اقتصادی و اقتصاد و سازندگی  را برعهده دارد. 

یوسفعلی خوش نیت متولد سال ۱۳۱۱ در شهر تسوج استان آذربایجان شرقی بوده و از سال ۱۳۳۸ فعالیت های مطبوعاتی خود را آغاز کرده است. وی به عنوان خبرنگار و نماینده روزنامه کیهان، همشهری، اطلاعات، مهد آزادی و چندین نشریه دیگر فعالیت داشته است. 

در لوح یادبود این پیشکسوتان حوزه خبر آمده است:

فرهنگ در ذات خود راوی فضیلت است و اصحاب قلم، انسان هایی فاضل؛ بزرگانی که به مدد قلم تعالی اندیشه انسان را رقم می زنند؛ این چهره های نامدار همواره ارزشمند هستند و در یادها ماندگار. خدمات ارزنده و آثار ارزشمند و اندیشمندانه شما در عرصه رسانه در صفحات تاریخ گرانسنگ این دیار نقش بسته و هرگز از یادها نخواهد رفت. 

از سال ها تلاش بی شائبه شما در بالندگی فرهنگ و رسانه در آذربایجان شرقی سپاسگزاریم. توفیقات روزافزونتان را از درگاه خداوند متعال خواهانیم و امیدواریم در سایه توجهات حضرت حق همواره سربلند و درخشان باشید.

تجلیل از فعالیت‌های پژوهشی و رسانه‌ای عزیزی راد، فعال رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی

همزمان با مراسم روز خبرنگار از فعالیت های پژوهشی و رسانه ای محمد عزیزی راد، فعال عرصه رسانه آذربایجان شرقی تجلیل شد.

در این نشست با اهدای لوح یادبودی از فعالیت های پژوهشی و رسانه ای محمد عزیزی راد تجلیل به عمل آمد. 

محمد عزیزی راد در سال ۱۳۵۴ در شهرستان مرند به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را در تبریز به پایان رساند و از دبیرستان فردوسی تبریز در رشته علوم تجربی فارغ التحصیل شد. عزیزی راد مدرک کارشناسی خود را سال ۱۳۷۹ از دانشگاه تهران در رشته مترجمی زبان آلمانی دریافت کرد.

او در سال ۱۳۸۲ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه طباطبایی در رشته روزنامه نگاری شد.

عزیزی راد فعالیت‌های روزنامه نگاری خود را از سال ۱۳۷۹ با خبرگزاری ایسنا در تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۸۲ به استخدام سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی درآمد.

وی از سال ۱۳۸۹ به مدت ۴ سال، ریاست دفتر منطقه‌ای سازمان خبرگزاری ایرنا در شرق اروپا و روسیه را برعهده داشت و در بازگشت از مسکو به مدت ۷ سال رئیس ایرنا مرکز آذربایجان شرقی بود.

عزیزی راد در سال ۱۳۸۹ به عنوان پژوهشگر برتر آذربایجان شرقی در حوزه فرهنگ انتخاب شد و در طول این سال‌ها، بارها دبیری علمی همایش‌های مرتبط با حوزه رسانه و جشنواره های مطبوعاتی را به عهده داشته است.

او در سال ۱۳۹۵ به مناسبت صدمین سال تاسیس دبیرستان فردوسی با همکاری جمعی از فرهنگیان تبریز، کتابی را در این باره تالیف کرد.

عزیزی راد در طول ۲۰ سال گذشته سرگرم فعالیت‌های پژوهشی درباره تاریخ مطبوعات آذربایجان بوده که نتیجه آن تاکنون انتشار سه جلد کتاب با عنوان «تاریخچه مطبوعات آذربایجان  در مشروطه اول»، «تاریخچه مطبوعات آذربایجان در مشروطه دوم» و «تاریخچه مطبوعات آذربایجان در دوره رضاخان» می‌باشد و جلد چهارم آن با عنوان «مطبوعات آذربایجان از آغاز تا مشروطه» نیز در دست انتشار است. مجموعه کتاب های «تاریخچه مطبوعات آذربایجان» قرار است تا ۱۰ جلد ادامه پیدا کند.

«شاهزاده دانشمند؛ زندگی و زمانه یحیی آرین پور» و در «مظلومیت میرزا تقی خان رفعت؛ بنیانگذار تجدد ادبی در ایران» از دیگر آثار عزیزی راد در حوزه پژوهش‌های تاریخ مطبوعات آذربایجان است که در انتظار چاپ می باشند.

وی در طول ۲۰ سال گذشته تلاش‌های وافری در عرصه آموزش روزنامه نگاری داشته و شاگردان زیادی را در این حوزه تربیت کرده است. عزیزی راد به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی، آلمانی، انگلیسی و روسی مسلط می‌باشد.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=6726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.