• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
12

اتوبان ولایت تبریز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 936
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
اتوبان ولایت تبریز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
تریبون تبریز: شهردار تبریز گفت: تقاطع غیرهمسطح فاز اول اتوبان ولایت این شهر، به طول ۱۲۰۰ متر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یعقوب هوشیار روز چهارشنبه در جریان بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از چند پروژه بزرگ عمرانی تبریز، اظهار کرد: این اتوبان تا جاده اهر امتداد دارد و در مسیر این پروژه چندین ملک تملک نشده بود که در سه هفته اخیر با تلاش شهرداری تملک شده است.

وی افزود: اگر شرایط خاصی اتفاق نیفتد و برودت هوا اجازه دهد، طبق روزشمار نصب شده این پروژه تا آخر بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشیار با اشاره به اینکه تملک املاک واقع در مسیر پروژه زمان‌بر بود، عنوان کرد: با این حال تلاش داریم پروژه را در زمان مقرر تحویل شهروندان دهیم.

وی با بیان اینکه در ادامه پروژه، عملیات خاکبرداری نیز انجام می‌شود، گفت: تا سه سال آینده کل پروژه اتوبان ولایت که حالت رفت و برگشت دارد و تقاطع به تقاطع تکمیل می‌شود و به اتمام می‌رسد.

پیش‌بینی ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه ۶۵ متری خاوران در بودجه سال آینده

شهردار تبریز در جریان بازدید از تقاطع غیرهمسطح خلعت پوشان و ۶۵ متری خاوران گفت: در صورت عدم مخالفت دانشگاه تبریز، رقم ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ۶۵ متری خاوران در بودجه سال آینده پیش بینی می‌شود.

هوشیار، اظهار کرد: معضل اصلی پروژه، امتداد این مسیر تا میدان بسیج است که از اراضی دانشگاه عبور کرده و ۸۰۰ متر از اراضی دانشگاه را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مخالف این کار است، افزود: این پروژه در طرح جامع و تفصیلی آمده و در سال ۸۷ مصوب شده است.

شهردار تبریز هزینه تملک و اجرای این پروژه را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ماه آینده فصل بودجه بندی است و اگر دانشگاه مخالفت نکند، برای سال آینده می توانیم این رقم را در بودجه پیش بینی کنیم.

به گفته هوشیار، عملیات احداث و تکمیل پل خلعت پوشان آغاز شده و با اتمام این تقاطع، کریدور شمال – جنوب شهرک خاوران، با اتصال اتوبان پیامبر اعظم‌ (ص) به میدان بسیج تکمیل و نام آن بر لیست پروژه های شاخص شهرداری تبریز افزوده خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی امروز به همراه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، از چند پروژه بزرگ عمرانی و توسعه شهری بازدید کرد.

عابدین خرم در محل اجرای چند طرح بزرگ عمرانی شهر تبریز حاضر شد و در یک بازدید پنج ساعته آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه‌ها را بررسی کرد.

در این بازدید، آخرین وضعیت اجرای تونل انرژی تبریز در منطقه ایده‌لو، روگذرهای میدان شهید فهمیده، فاز نخست اتوبان ولایت، ساختمان جدید شهرداری منطقه ۵، تقاطع غیرهمسطح رسالت – دیزل‌آباد، تقاطع غیرهمسطح خلعت‌پوشان و ۶۵ متری خاوران، پروژه تجاری خدماتی راه و شهرسازی واقع در پشت مسجد کبود، مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب و چند پروژه دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.