• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
8
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری:

۵۴ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند

  • کد خبر : 4749
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
۵۴ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند
تریبون تبریز: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ۵۰۰ هزار نفر مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان، گفت: از این تعداد، ۲۷۵ هزار نفر معادل ۵۴ درصد تحت پوشش این بیمه هستند و انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تمام جمعیت هدف را تحت پوشش قرار دهیم.

محمد اسکندری، در جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، با بیان اهمیت این موضوع در کاهش فقر و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، خواستار توجه و تلاش مضاعف کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به­‌ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و جذب حداکثری مشمولان شد.

وی با تاکید بر استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای ترویج بیمه اجتماعی، گفت: بیمه اجتماعی یکی از خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بر اساس اسناد بالادستی و اصل ۲۹ قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب با هدف گسترش عدالت از سال ۱۳۸۴ برای بهره مندی دهک‌های پایین جامعه و همه کسانی که به هر دلیل فاقد پوشش بیمه‌ای هستند ایجاد شد.

اسکندری با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار دهیاری‌ها در سال گذشته، گفت: رویکرد دولت سیزدهم نگاه حمایتی و بلندمدت از روستائیان و کشاورزان است که این حمایت‌ها با تخصیص اعتبار و امکانات در روستاها با پیگیری مسئولان و دولت­مردان محقق می­‌شود.

به گزارش تریبون تبریز به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی افزود: فرمانداران نیز باید به توسعه و آبادانی روستاها توجه جدی داشته و جلسات ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را به صورت مرتب برگزار کرده و از ظرفیت کارگزاری­‌ها، دهیاری­‌ها و شوراها جهت اطلاع رسانی در بین مردم بهره ببرند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=4749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.