• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
8

۱۹ درصد اعضای هیات علمی دانشکده علوم نوین پزشکی جزو دانشمندان برتر جهان هستند/ کنترل و تعمیر دستگاه‌های پزشکی

  • کد خبر : 2058
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
۱۹ درصد اعضای هیات علمی دانشکده علوم نوین پزشکی جزو دانشمندان برتر جهان هستند/ کنترل و تعمیر دستگاه‌های پزشکی
تریبون تبریز: رئیس دانشکده علوم نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حدود ۱۹ درصد اعضای هیات علمی دانشکده علوم نوین پزشکی جزو یک و دو درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

مریم پاشایی بعد از ظهر امروز در آغاز به کار نخستین همایش تازه‌های علوم و فناوری‌های نوین پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به جایگاه علمی دانشکده علوم نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،  اظهار کرد: از نظر سطح پژوهشی این دانشکده رتبه دوم کشوری را در میان دانشکده‌های علوم و فناوری‌های نوین داراست.

 وی گفت: با توجه به بین رشته‌ای بود این دانشکده همکاری قابل توجهی را از اساتید توانمند دانشگاه در بخش‌های علوم پایه و بالینی در جهت نیل به رسالت دانشکده شاهد بودیم.

 پاشایی افزود: حدود ۱۹ درصد اعضای هیات علمی دانشکده علوم نوین پزشکی جزو یک و دو درصد دانشمندان برتر جهان هستند.  

وی با بیان اینکه رسالت دانشکده حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است، خاطرنشان کرد: تلاش ما برای ارتقای پژوهش‌های کاربردی، حرکت به سوی پژوهش‌های محصول محور، ایجاد کسب وکارهای نوپا، تسهیل مسیر نوآوری، تجاری سازی در دانشکده و کارآفرینی و تولید ثروت است.

پاشایی همچنین ضمن تشریح برنامه‌های متنوع این دانشکده، از راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ارزیابی، کنترل و تعمیر دستگاه‌های پزشکی برای نخستین بار و نیز آزمایشگاه پردازش داده‌های پزشکی در این دانشکده خبر داد.

 رئیس دانشکده علوم نوین گفت: در راستای تسهیل تبدیل ایده به ثروت همکاریهای گسترده ای با سازمان های ذیربط و خیرین حوزه سلامت در حال انجام است.

 وی هدف از برگزاری این همایش را بررسی کلیه پیشرفت های اخیر و آخرین یافته های علمی توسط دانشمندان و اساتید مجرب منطقه در حوزه های علوم پزشکی و سلامت برشمرد.

 پاشایی ادامه داد: این دانشکده موظف است درحوزه های پیشگیری، تشخص و درمان در کنار جامعه سلامت باشد و در این راستا اقدام به برگزاری این همایش کرد.

 رئیس همایش تازه های علوم وفناوری های نوین پزشکی گفت: تعداد ۱۱۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از این تعداد ۳۱ مورد بصورت سخنرانی و ۷۲ مورد هم بعنوان پوستر پذیرفته شد.

 وی افزود: برای حمایت از سه مقاله برتر حوزه فناوری و کارآرینی وبرای پوستر برتر، جوایزی تعیین شده و همچنین به منظور بهبود ترجمان دانش مسابقه ۲۰۰ ثانیه ای خلاصه پایان نامه یا مقاله در روز پایانی برگزار می شود.

پاشایی گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به مهارتورم و رشد تولید امید است گاهی در جهت خودکفایی و نیل به دانشگاه های نسل سوم برداریم.

 گفتنی است رویداد علمی دانشکده علوم نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از امروز ۱۶ اردیبهشت به مدت سه روز ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=2058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.