• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

پیش بینی ۵۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی تبریز

  • کد خبر : 14791
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
پیش بینی ۵۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی تبریز

یعقوب هوشیار از آغاز عملیات عمرانی روسازی خط ۲ مترو تبریز از فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: مطابق با قولی که به شهروندان تبریز داده ایم زمان بندی دومین خط قطار شهری بر اساس روز شمار تعیین شده اجرا می شود. وی با بیان اینکه مدیریت شهری نیز برنامه های راهبردی خود […]

یعقوب هوشیار از آغاز عملیات عمرانی روسازی خط ۲ مترو تبریز از فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: مطابق با قولی که به شهروندان تبریز داده ایم زمان بندی دومین خط قطار شهری بر اساس روز شمار تعیین شده اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نیز برنامه های راهبردی خود را بر اساس توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی تدوین کرده است، افزود: کاهش زمان و هزینه سفرهای درون شهری با اجرای خط دو مترو تبریز محقق می شود.

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت توسعه بیش از پیش زیرساخت های ترافیکی شهری در سال آینده افزود: مطابق با برنامه و بودجه سال آینده بیش از ۵۰ درصد اعتبارات شهرداری تبریز به سمت حمل و نقل عمومی سوق داده شده است.

وی بهبود شاخص های کیفی زیرساخت های ترافیکی تبریز را از مهمترین مطالبات شهروندان برای برنامه و بودجه سال آینده عنوان کرد و گفت: در این راستا ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هم برای اجرای پروژه های مسیرگشایی پیش بینی شده است.

پیش بینی ۵۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی تبریز

هوشیار با اشاره به برنامه های شهرداری تبریز در حوزه بهسازی معابر شهری تبریز گفت: مطابق با برنامه و بودجه پیشنهادی برای سال ۱۴۰۳، آسفالت نزدیک به چهار هزار محله و خیابان در تبریز بهسازی خواهد شد.

هوشیار همچنین با تاکید بر ضرورت ساماندهی و کف سازی معابر، افزود: برای تحقق سیاست های انسان محور هفت هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی گفت: در سال جاری با صرف اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال، برای ۲ هزار و ۲۰۰ محله تبریز۳۵۰ هزار تن آسفالت توسط شهرداری تبریز توزیع شده است.

بیشتر بخوانید

  • معابر تبریز ظرفیت تردد روزانه ۸۵۰ هزار خودرو را ندارد
  • شهردار: درآمدهای پایدار شهرداری تبریز به ۲۵ درصد رسید
  • اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در تبریز
  • سرعت پیشرفت طرح های شهری در تبریز بالا است
  • افزایش ۴۷ درصدی بودجه سال آینده شهرداری تبریز

خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر، طولانی‌ترین مسیر از شبکه ریلی کلان‌شهر تبریز است.

این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، در ایستگاه میدان کهن (محققی سابق) دارای ایستگاه تبادلی با خط یک بوده و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و ضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد و نمایشگاه بین المللی امتداد می یابد و در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.

در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن تبریز- میانه در نظر گرفته شده است.

مترو تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=14791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.