• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
10
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

ورود سامانه‌ی بارشی جدید به آذربایجان شرقی/ بارش برف ادامه دارد

  • کد خبر : 1052
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
ورود سامانه‌ی بارشی جدید به آذربایجان شرقی/ بارش برف ادامه دارد
تریبون تبریز: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر امروز در استان خبر داد.

محمد امیدفر، در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتاً پایدار تا بعد از ظهر امروز بوده، همچنین پدیده‌ی غالب در استان مه و غبار خواهد بود.

وی ادامه داد: اما اواخر امروز سیستم بارشی وارد استان خواهد شد که فعالیت بارشی این سامانه از روز یکشنبه آغاز شده و تا روز سه شنبه تداوم می‌یابد که این سیستم بارشی روز یکشنبه الی روز دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار بوده که روز سه‌شنبه شدت آن کاهش می‌یابد و فعالیت شدید این سامانه‌ی بارشی در مناطق ارس باران خواهد بود.

وی افزود: از فردا با کاهش دمایی ۲ الی ۳ درجه مواجه خواهیم شد که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این کاهش بصورت محسوس مشاهده خواهد شد.

امیدفر، در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۱ و ۴ درجه زیر صفر بوده و دمای فعلی نیز یک درجه زیر صفر بوده بوده است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص سردترین و گرمترین شهر استان افزود: سراب با دمای ۱۵ درجه زیر صفر سردترین و کلیبر با دمای ۱۴ درجه گرمترین، شهر استان گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=1052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.