• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
10
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛

هشدار نسبت به بارش برف در نواحی مرتفع آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 1684
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
هشدار نسبت به بارش برف در نواحی مرتفع آذربایجان شرقی
تریبون تبریز: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از عصر امروز با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و مه مناطق سردسیر و ارتفاعات استان را دربر می‌گیرد.

به گزارش تریبون تبریز به نقل از خبرگزاری مهر، محمد امیدفر روز یکشنبه با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا عصر سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی موجب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد گاهی تا به نسبت شدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه یاد شده تمام نواحی استان را فرا می‌گیرد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه به ویژه در ساعات بعد از ظهر در سطح استان تشدید می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه، اختلال در تردد، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و در نواحی کوهستانی و سردسیر لغزندگی جاده‌ای و مه گرفتگی و سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد.

امیدفر، به مسافران و گردشگران توصیه کرد، از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری، سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی را لغو و در ترددهای جاده‌ای، گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=1684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.