• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5

نحوه ثبت نام کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 6421
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
نحوه ثبت نام کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش تریبون تبریز به نقل از خبرگزاری مهر، تراب محمدی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از روز دوشنبه ۱۶ مرداد، اظهار کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس به مدت یک هفته مهلت دارند تا با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور به نشانی www.moi.ir و بارگذاری […]

به گزارش تریبون تبریز به نقل از خبرگزاری مهر، تراب محمدی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از روز دوشنبه ۱۶ مرداد، اظهار کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس به مدت یک هفته مهلت دارند تا با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور به نشانی www.moi.ir و بارگذاری اطلاعات و مدارک مورد نیاز، درخواست داوطلبی خود را ثبت کند.

وی افزود: داوطلبان انتخابات مجلس در صورتی که در مهلت مقرر در سامانه مذکور، درخواست خود را ثبت یا شناسه رهگیری دریافت نکنند و یا مطابق بررسی دستگاه‌های مربوطه، شرایط داوطلب شدن را نداشته باشند، نمی‌توانند در مرحله بعد، به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

محمدی ادامه داد: ثبت‌نام اولیه از داوطلبان انتخابات مجلس از روز دوشنبه ۱۶ مرداد تا روز یکشنبه ۲۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ انجام خواهد شد و داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید مدارک مورد نیاز را آماده بارگذاری کنند.

به گفته وی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر، تصویر کارت گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات شورای اسلامی مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار داشت: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در زمان ثبت‌نام باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن داشته و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه را دارند از مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار خواهند شد و هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=6421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.