• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
12

نتیجه فیلترینگ؛ رونق تجارت فیلترشکن!

  • کد خبر : 776
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
نتیجه فیلترینگ؛ رونق تجارت فیلترشکن!
نزدیک به سه ماه از آغاز فیلتر اینستاگرام و برخی اپلیکیشن‌های غیرایرانی گذشت و در این مدت نه تنها استفاده مردم از اینستاگرام و دیگر برنامه‌ها کم نشده بلکه تجارتی حول خرید و فروش فیلترشکن هم به وجود آمده است.

به گزارش تریبون تبریز، نزدیک به سه ماه از آغاز فیلتر اینستاگرام و برخی اپلیکیشن‌های غیرایرانی گذشت و در این مدت نه تنها استفاده مردم از اینستاگرام و دیگر برنامه‌ها کم نشده بلکه تجارتی حول خرید و فروش فیلترشکن هم به وجود آمده است.

تجربه‌ای مانند فیلتر تلگرام در سال ۹۶ به مسئولان نشان داد که فیلترینگ مانع دسترسی مردم به برنامه‌های خارجی نخواهد شد بلکه استفاده از فیلترشکن‌ها را رواج خواهد داد. در ابتدا فیلترینگ تلگرام ناگهان تقاضا برای برنامه‌های فیلترشکن افزایش یافت و حتی کسانیکه تا پیش از آن تجربه استفاده از فیلترشکن‌ها را نداشتند مجبور به نصب آن شدند.

حال همان تجربه در حال تکرار است و با فیلتر شدن اپلکیشن اینستاگرام که این روزها محبوب‌ترین برنامه بین ایرانی‌هاست نه تنها میل به استفاده از اینستاگرام کم نشده بلکه مردم به دنبال خرید فیلترشکن هستند. تجارت بزرگی هم پیرامون همین خرید و فروش‌ها برپا شده و اشتراک‌های سه تا شش ماهه با مبالغی از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

بعید به نظر می‌رسد مسئولین که از ابتدای فیلترینگ با فعالیت در اینستاگرام و توئیتر مشغول به اطلاع رسانی بودند، بی خبر از این مسائل باشند و ادامه فیلترینگ را می‌توان یک کج سلیقگی آشکار دانست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.