• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
مدیرعامل آموزشگاه نیکو تبریز تشریح کرد:

ماندن و خدمت به دانش آموزانم را به رفتن ترجیح دادم/هرچه دانش آموزان برای قبولی در دانشگاه بخواهند من ارائه می‌دهم

  • کد خبر : 12580
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
ماندن و خدمت به دانش آموزانم را به رفتن ترجیح دادم/هرچه دانش آموزان برای قبولی در دانشگاه بخواهند من ارائه می‌دهم
تریبون تبریز: مسعود ایمانی در مصاحبه با تریبون تبریز گفت: آن زمان می‌خواستم که کشور را برای ادامه تحصیل ترک کنم اما تصمیم گرفتم که بمانم. بسیاری از دوستان من آن زمان اپلای گرفته و برای ادامه تحصیل مهاجرت کردند اما من ترجیح دادم که بمانم و به کشورم خدمت کنم.

مسعود ایمانی در گفت‌وگو با  تریبون تبریز با اشاره به سابقه حضور خود در عرصه آموزش، تشریح کرد : در طول سابقه ۱۵ ساله در عرصه کنکور بیش از دو هزار دانش آموز داشته ام که بسیاری از دانش آموزان بنده، در حال حاضر از متخصصان دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی، دکترای عمومی و دانشجویان رشته‌های برتر علوم تجربی و مهندسی هستند. .

وی با تاکید بر این‌که هرکسی را بهر کاری ساخته‌اند و معتقد هستم که بنده نیز برای فعالیت در عرصه آموزش متولد شده‌ام، افزود: در دوران کنکور جزو رتبه‌های برتر بودم و توانستم از رشته مهندس برق دانشگاه سراسری تبریز قبول شوم و و در نهایت به مقطعی رسیدم که اپلای برای دانشگاه‌های مختلف آلمان، نروژ، آمریکا، سوئد و … گرفته بودم. آن زمان می‌خواستم که کشور را برای ادامه تحصیل ترک کنم اما تصمیم گرفتم که بمانم. بسیاری از دوستان من آن زمان اپلای گرفته و برای ادامه تحصیل مهاجرت کردند اما من ترجیح دادم که بمانم و به کشورم خدمت کنم.

مدیرعامل آموزشگاه نیکو در خصوص راه اندازی این آموزشگاه، گفت: آموزشگاه نیکو در سال ۷۹ راه اندازی شده و از جمله آموزشگاه‌های باسابقه کنکور در تبریز به شمار می‌رود. بنده اولین بار برای تدریس وارد این آموزشگاه شدم و چون شم مدیریتی در من وجود داشت، مدتی را به عنوان مدیر اجرایی به هیات مدیره این آموزشگاه کمک می‌کردم تا این‌که خانم‌ها رضایی، لطف کردند و از بنده خواستند تا وارد هیات مدیره موسسه شوم و به عنوان فردی که خود را جزوی از نیکو می‌داند، به تعالی آموزش شهرمان کمک کنم. بنابراین از سال ۹۰ به عنوان عضو هیات مدیره در آموزشگاه نیکو مستقر شدم.

وی خاطرنشان کرد: آغاز فعالیت ما توام با تجربه و علم بود. بنابراین از همان اول توانستیم اعتماد اولیا و دانش آموزان را جلب کنیم و طی دو سال اخیر نیز بیش از ۱۰ همایش برگزار کردیم و بیش از ۱۸ هزار دانش آموز منحصر به فرد و مشتااق علم نیز از این همایش‌ها بهره بردند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که اکنون در زمینه آموزش فعال هستند، با دید اقتصادی و کسب سود به این مقوله نگاه می‌کنند در حالی که شاید حتی سوادش را هم ندارند و در دوره مدرسه، دانش آموز مطرح و علمی نبودند. این افراد شاید در بهترین حالت، بیزینس آزاد داشته باشند ولی بنده استراتژیک آموزشی را بلد هستم

وی تاکید کرد: آموزشگاه نیکو با استراتژی مختص خود، دانش آموزان را از صفر تا صد از لحاظ معدل و کنکور پشتیبانی می‌کند. کلاس‌های ما صرفا کلاس‌های ۸۰ نفری با هدف اقتصادی و کسب سود نیست بلکه سعی می‌کنیم تا دانش آموزان را به درستی هدایت کنیم.

ایمانی در خصوص دیگر موضوعی که آموزشگاه نیکو توانسته برای دانش آموزان آگاهی دهد، توضیح داد: با توجه به این‌که دروس عمومی مثل ادبیات، عربی و زبان از کنکور حذف شده‌اند، همه افراد گمان می‌کردند که دیگر لازم نیست این دروس را بخوانند اما من با هزینه شخصی خودم صرفا برای دروس عمومی، تولید محتوا کرده و در شبکه‌های مجازی پخش کردم با این هدف که دانش آموزان بدانند که علی رغم حذف ادبیات از کنکور اما تاثیر معدل آن در کنکور حدود ۱۸ درصد است. برای این‌که عمق این موضوع را به بچه‌ها انتقال دهیم نیز کلاس‌های عمومی را به صورت رایگان در آموزشگاه نیکو برگزار کردیم. دانش آموزان بدون هیچ هزینه‌ای، فرم پر کرده و در کلاس‌ها شرکت می‌کردند زیرا می‌خواستیم که به گوش بچه‌های شهر برسد که دروس عمومی بسیار مهم هستند.

وی تاکید کرد: اگر یک دانش آموز، دروس عمومی را کنار بگذارد و نمره پایینی در امتحانات نهایی بگیرد، بخش اعظمی از نمره ورود به دانشگاه را از دست می‌دهد. هیچ کسی این آگاهسازی را به جز ما در شهر تبریز انجام نداده است.

وی خاطرنشان کرد: ما تمامی زوایای آموزش و ورود به دانشگاه دانش آموزان را در اتاق فکر آموزشگاه بررسی می‌کنیم و هدف ما کمک به دانش آموزان شهر است و معتقد هستیم که هر کسی، کارش را درست انجام دهد، در کنارش درآمد نیز خواهد داشت.

ایمانی از بورسیه دانش آموزان مستعد بی بضاعت در این آموزشگاه خبر داد و گفت: نیکو، تعدادی از دانش آموزان مستعد که توان مالی ندارند را بورسیه کرده است. دوست داشتیم که این اتفاق بیفتد و منتی هم نداریم زیرا هر دانش آموز مستعدی که در رشته موردعلاقه خود قبول می‌شود، بعدها انرژی مثبت خود را در شهر جاری می‌سازد و این انرژی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به مردم شهر بازمی‌گردد.

وی افزود: این افتخار را داشتیم که در بحث اهدای کتاب رایگان و بورسیه دانش آموزان کم بضاعت و مستعد جزو پیشتازان در تبریز هستیم. بسیاری از این دانش آموزان نیز تا به حال موفق شده‌اند. معمولا بخش اعظمی از خانواده‌هایی که از لحاظ مالی مشکل دارند، فرزندان باهوشی دارند و به عنوان کسی که گرم و سرد زندگی را کشیده و این شرایط را تجربه کرده است، همواره سعی کرده‌ایم تا این دانش آموزان را از آموزش عالی بهره مند سازیم و موفقیت این بچه‌های باهوش و تلاشگر باعث خوشحالی ما است.

وی افزود: دانش آموزان باید درسشان را در مدرسه جدی بگیرند زیرا معدل دیگر قابل جبران نیست و باید از پایه دهم، خوب پایه ریزی کنند و اجازه ندهند که معدل از دستشان برود. فردی که معدلش در مقطع دهم ۱۷ شد، دیگر برایش تمام است و باید از رشته‌های تاپ در ایران خداحافظی کند.

ایمانی تاکید کرد: دانش آموزان عزیز حتما در همایش‌های ما شرکت کنند و پیگیر باشند زیرا قرار است اطلاعات جدید و نابی برایشان ارائه بدهیم.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=12580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.