• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
استاندار آذربایجان شرقی:

شکل گیری حکومت اسلامی ایران با رجوع به آرای مردم همراه بود

  • کد خبر : 14708
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
شکل گیری حکومت اسلامی ایران با رجوع به آرای مردم همراه بود
تریبون تبریز: استاندار آذربایجان شرقی گفت: شکل گیری حکومت توسط حضرت امام خمینی (ره) از آغاز این انقلاب با رای مردم همراه بوده است.

مالک رحمتی در جلسه ستاد انتخابات استان با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، جمهوریت ظرف این نظام بوده و مظروف آن نیز اسلام است؛ اظهار کرد: جمهوریت به معنای مراجعه به رای مردم و تعیین تکلیف نظام اداری کشور با آرای مردمی است.

وی به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی، دستاوردهای مهم انقلاب است که به مردم جایگاه بخشید و آن ها را از وابستگی به سفارت های کشورهای غربی نجات داد تا برای خود تعیین تکلیف کنند.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی، هیچ امری وجود ندارد که مراجعه به رای مردم در آن بدون تاثیر باشد.

رحمتی اظهار کرد: انقلاب اسلامی همواره بر روی مردم سالاری دینی تاکید دارد و همین مردم به رغم گلایه هایی که در حوزه های اقتصادی و معیشتی دارند، در رویدادهای مختلفی همچون ۲۲ بهمن و انتخابات، پایبندی خود به این نظام و انقلاب را به بهترین شکل ممکن نشان داده اند.

وی بر سلامت سیستم انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: سیستم انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به گونه ای طراحی و تعریف است که در آن جابجایی رای، تغییر یا تقلب امکان پذیر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه انتخابات در دست ما امانت است، اظهار کرد: ما مسئولان به عنوان مجریان انتخابات امین مردم هستیم و آنچه که نظام و شخص رئیس جمهور از ما می خواهد، این است که بی طرفی کامل و رعایت امانت ۱۰۰ درصدی به نمایش گذاشته و از هر گونه سوگیری یا حمایت از داوطلبان خودداری کنیم.

وی با اعلام اینکه ۶۴ هزار و ۶۴۰ نفر در سطح آذربایجان شرقی به عنوان مجریان انتخابات، برگزاری انتخابات یازده اسفند را در استان بر عهده خواهند داشت، افزود: مجریان انتخابات همه از بدنه مردم هستند و از بین مردم انتخاب می شوند و مسئولین نیز به عنوان بسترسازان انتخابات هستند.

رحمتی ادامه داد: استقرار دولت های مختلف با سلایق و افکار متفاوت در ۴۵ سال اخیر نشان دهنده این است که تعیین کننده همه انتخابات همین مردمند و آنها هستند که دولت ها را انتخاب می کنند و انتخابات همواره با صحت و سلامت کامل برگزار شده است.

رحمتی ضمن قدردانی از داوطلبان برای حضور در انتخابات اظهار داشت: از داوطلبان انتخابات می خواهیم قانون و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و در فضای انتخاباتی خود را به چهار مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری مشتمل بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت ملتزم بدانند و حرکتی انجام ندهند که در مشارکت مردم تاثیر منفی بگذارد و رقابت را زیر سوال برود.

یکی از افتخارات دولت این است که امکانات دولتی تبلیغات را به صورت مساوی برای همه داوطلبین آماده کرده و جهت استفاده در اختیار آنها قرار داده و این ابتکار دولت سیزدهم است که برای کاهش هزینه های انتخاباتی کاندیداها این برنامه ریزی را انجام داده است.

استاندار آذربایجان شرقی توصیه هایی هم به هواداران نامزدها کرد و گفت: مردم به هیچ وجه بی اخلاقی در انتخابات را نمی پذیرند و مردم آگاه، باهوش، با بصیرت و انقلابی آذربایجان شرقی همواره با رفتار و عملکرد خود نشان داده اند که همواره با ادب ترین، با اخلاق ترین و با هوش ترین مردم هستند و ما قدردان آنها هستیم.

رحمتی به اقدامات خوب دولت در زمینه سازی برای برگزاری انتخابات نیز تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت این است که امکانات دولتی تبلیغات را به صورت مساوی برای همه داوطلبین آماده کرده و جهت استفاده در اختیار آنها قرار داده و این ابتکار دولت سیزدهم است که برای کاهش هزینه های انتخاباتی کاندیداها این برنامه ریزی را انجام داده است.

استاندار آذربایجان شرقی از احزاب و گروه های سیاسی خواست در چارچوب قانون، طرفداران، اعضا و هوارادن خود را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند و در یک فضای گفت و گو، تعاملی، تبیینی و تبلیغی وظایف خود را انجام دهند تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

فرمانداران در شهرستان ها در برابر رفتارهای غیرقانونی، غیر اخلاقی و خشن به هیج وجه کوتاه نیایند که این ها خط قرمز ماست.

رحمتی با اشاره به اینکه مجریان و برگزارکنندگان تمام بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم کرده اند، اظهار داشت: امیدوارم با تلاش مجریان انتخابات و با توجه به چهار مولفه تاکیدی مقام معظم رهبری شاهد یک انتخابات بسیار باشکوه باشیم.

وی ادامه داد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، رای حق الناس است و اگر مردم احساس کنند مجریان انتخابات کاملا بی طرف هستند و یک فضای سالم و رقابتی فراهم شده است، در مشارکت آنها تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: مجریان انتخابات نباید له یا علیه کاندیدایی سوگیری داشته باشند.

رحمتی، هر گونه بی قانونی و رفتارهای خشن احتمالی در تبلیغات انتخاباتی را خط قرمز دانست و افزود: فرمانداران در شهرستان ها در برابر رفتارهای غیرقانونی، غیر اخلاقی و خشن به هیج وجه کوتاه نیایند که این ها خط قرمز ماست.

بیشتر بخوانید

  • انتخابات مصداق بارز مردم سالاری دینی است
  • استاندار آذربایجان شرقی: انتخابات امانت مردم است
  • استاندار آذربایجان شرقی: احزاب نباید به باشگاه سهم خواهی تبدیل شوند
  • رفتار مناسب مسئولان بزرگترین اقدام برای افزایش مشارکت انتخاباتی است

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=14708

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.