• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1
استاندار آذربایجان شرقی:

شوراها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی هستند

  • کد خبر : 17777
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
شوراها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی هستند
تریبون تبریز: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردمسالاری دینی و واگذاری امور به مردم شکل گرفته است، گفت: شوراها، مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی هستند.

«مالک رحمتی» روز شنبه به مناسبت ۹ اردیبهشت در همایش روز ملی شوراها با تاکید بر اینکه برای کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به نهادهای مردمی، هر وظیفه استانداری و فرمانداری که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراهاست باید بررسی و واگذار شود، افزود: باید در این زمینه نهایت واگذاری انجام و بر اساس اختیارات استانداری این وظایف به شوراها منتقل شود.

وی با بیان اینکه برای بهره وری بیشتر نظام مدیریتی کشور باید امور دولتی به شوراها و شهرداری ها واگذار و دولت از تصدی گری خارج شود، اظهار کرد: برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آن ها، بهترین برنامه ها نیز به سرمنزل مقصود نمی رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سایه موفقیت و تعامل بین مدیریت شهری، اداری، دستگاه ها و متولیان امور، آرمان ها، اهداف و برنامه ها تحقق می یابد، گفت: در زمان کنونی در استان وحدت و تعامل کاری پابرجا است و بعد از این هم با کیفیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رحمتی، با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی ، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و دخالت اراده آنان به اراده کشور بود، ادامه داد: هم اکنون اراده مردم با شرکت در انتخابات بر تمام شئون کشور از انتخاب رهبری تا انتخاب اعضای شورا، جاری و حاکم است.

وی یادآور شد: امامین انقلاب مراقبت کردند تا در انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم، محور اصلی و تعیین کننده باشد و باید از این موضوع صیانت و مراقبت کرد و عملکرد مدیران و مسوولانی که از بستر انتخابات و مردمسالاری دینی روی کار آمده اند، در این زمینه تعیین کننده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه انحراف این افراد از مسیر اصلی و ضعف عملکرد آنان موجب ضربه به نظام جمهوری اسلامی می شود، گفت: نظام اداری کشور ما بزرگترین دستاورد در نظام اداری دنیا است.

مردم با حضور پرشکوه در دور دوم انتخابات کار نیمه تمام خود را تمام خواهند کرد

رحمتی، برگزاری ۴۰ دوره انتخابات و مراجعه به آرا و نظر مردم در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب را نشان از مردمسالاری دینی و مردمی بودن این نظام دانست و افزود: این کار در دنیا بی سابقه است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت امسال در استان، اظهار کرد: یک سوم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این دور انتخاب خواهند شد و مردم با حضور باشکوه و پرصلابت در این دور همانند دور اول انتخابات، کار نیمه تمام خود را تمام خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه و افراد دارای تریبون خواست، مردم را برای مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کنند.

توسعه کشور در سایه توجه به ارکان اساسی انقلاب اسلامی

رحمتی، با اشاره به تاکید امامین انقلاب بر سه رکن اساسی انقلاب اسلامی، ادامه داد: این ارکان شامل اعتقاد به خداوند و تاکید بر خدامحوری و ضرورت رونق و فروغ این رکن در زمان کنونی در جامعه، اعتماد به نقش مردم در همه عرصه ها برای تشکیل دولت مردمی و تبعیت از امام و ولایت فقیه است که در صورت رعایت آن ها توسعه در جامعه روی می دهد.

وی از اعضای شوراهای اسلامی شهرها، بخش ها و روستاها خواست از نگاه های بخشی و کوتاه مدت به امور توسعه پرهیز و برای موفقیت بهتر، بلند مدت و همه جانبه فکر کنند و آینده نگر باشند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید منافع شخصی، گروهی و سازمانی را در گروه منافع عمومی و مردم ببینند و از نگاه های سلیقه ای پرهیز کنند.

اعضای شورای اسلامی در حفظ بیت المال قاطعیت و شجاعت داشته باشند

رحمتی، با تاکید بر داشتن روحیه تعامل، تعاون و همکاری بیش از پیش، داشتن قاطعیت و شجاعت در حفظ بیت المال، اعمال حداقل افزایش در عوارض، صدور پروانه و امور ساخت و ساز برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار مسکن، افزود: اعضای شوراهای اسلامی باید نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره ها حساس باشند و در کنار سایر متولیان مسکن، در زمینه تامین مسکن نیازمندان فعالیت کنند.

وی همچنین خواستار توجه جدی و ویژه به توسعه روستاها، مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارایه مشوق های مورد نیاز در کنار مشوق های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شوراها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش ها و روستاها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نمادهای ملی و استانی شد.

رحمتی، بر انجام فعالیت های فرهنگی اجتماعی و توجه به امورات جوانان برای مقابله با توطئه ها و نقشه های دشمنان برای انحراف جوانان، ارایه برنامه های ویژه برای نقش آفرینی بانوان در نظام اداری و مدیریتی و توانمندسازی روستاییان با محوریت جذب سرمایه گذار برای تحقق شعار امسال، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید

  • معتمدین محلات پایتخت از ۹ اردیبهشت به میدان می‌آیند
  • معاون استاندار : شوراهای اسلامی شهر و روستا در البرز امید آفرینی کنند
  • امام جمعه تربت حیدریه:یکی از وظایف اصلی شوراها تحقق شعار سال است
  • حضور مردم در دور دوم انتخابات، روابط بین‌المللی را شکوفاتر می‌کند

در این مراسم از ۲۰ عضو برتر شورای اسلامی شهرها، بخش ها و روستاهای استان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=17777

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.