• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
0

سخنان بی‌تعارف آل‌هاشم با رئیس سازمان محیط زیست درباره مازوت سوزی نیروگاه تبریز

  • کد خبر : 12287
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
سخنان بی‌تعارف آل‌هاشم با رئیس سازمان محیط زیست درباره مازوت سوزی نیروگاه تبریز
تریبون تبریز: امام جمعه تبریز با انتقاد از عدم صدور مجوز طرح توسعه‌ای نیروگاه تبریز که مشکل مازوت سوزی آن را حل خواهد کرد، گفت: آقای سلاجقه!این مازوت‌سوزی تخریب بیشتری دارد یا سوخت گاز و گازوئیل؟

به گزارش تریبون تبریز، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم پریروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: هفته گذشته بدون اطلاع قبلی به نیروگاه حرارتی تبریز رفتم و دیدم که کارکنان و کارگران مشغول فعالیت هستند و موضوع آلودگی را بررسی می‌کردند؛ البته بنده در تابستان تذکر داده بودم که از هم اکنون به فکر زمستان باشید و معا‌ون عمرانی استانداری نیز به موضوع خوب ورود کرده است. 

وی افزود: این نیروگاه در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است و وزارت‌های مختلفی در این خصوص نقش دارند و با توجه به اینکه مصرف گاز خانگی در اولویت است از این‌رو مصرف گاز برای نیروگاه با محدودیت روبه‌روست. 

آل‌هاشم ادامه داد: البته سوخت مازوت از  یک ماه دیرتر شروع شد و نیروگاه مجبور به مازوت‌‌سوزی شده است و با توجه به اینکه این مازوت‌سوزی استاندارد نیست تصمیم بر یک طرح توسعه ضروری شده است که همه کارهای مطالعاتی طرح فاز توسعه‌ای نیروگاه انجام شده است و در مرحله اخذ مجوز زیست محیطی برای عملیاتی اجرایی آماده است ولی متاسفانه مجوزها داده نمی‌شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: آقای سلاجقه! این مازوت‌سوزی  تخریب بیشتری دارد یا سوخت گاز و گازوئیل؟ انتظار بررسی بیشتر و ارائه راهکار است تا مشکل آلودگی هوای تبریز و شهر و روستاهای اطراف آن را داریم.  

وی ادامه داد: طرح فاز توسعه‌ای نیروگاه حرارتی تبریز نخستین طرح کشور است و در حوزه انرژی تولید برق آذربایجان‌شرقی نیز  ۶۰۰ مگاوات برق را افزایش داده و مشکل مازوت سوزی منتفی شده و مصرف آب این نیروگاه کاهش می‌یابد.  

امام جمعه تبریز گفت: اجرای فاز توسعه نیروگاه حرارتی تبریز یکی از مطالبات مردم قهرمان تبریز برای تولید انرژی پاک است و بیش از یک دهه قدمت دارد که با وجود وعده‌ها هنوز کاری نشده است و امیدواریم دولت خدمتگزاران دست هم دهند این مشکل تبریز را حل کنند. 

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=12287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.