• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4

ساخت و سازهای غیرمجاز در تبریز تهدید جدی امدادرسانی است

  • کد خبر : 7091
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
ساخت و سازهای غیرمجاز در تبریز تهدید جدی امدادرسانی است

به گزارش تریبون تبریز به نقل از ایرنا، محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، بر ضرورت شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی به خصوص در کلانشهر تبریز تاکید و اضافه کرد: در صورت بی توجهی سازمان ها و نهادهای مسئول در این زمینه، امدادرسانی در حوادثی مثل زلزله، سیل و سایر موارد مشابه به […]

به گزارش تریبون تبریز به نقل از ایرنا، محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، بر ضرورت شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی به خصوص در کلانشهر تبریز تاکید و اضافه کرد: در صورت بی توجهی سازمان ها و نهادهای مسئول در این زمینه، امدادرسانی در حوادثی مثل زلزله، سیل و سایر موارد مشابه به سختی انجام شده و شاید غیرممکن باشد.

وی اظهار کرد: این ساخت و سازها نه تنها در زمان بروز حوادث طبیعی در معرض شدیدترین خطرات قرار دارند، بلکه امکان امدادرسانی به آسیب دیدگان را هم با مشکل مواجه می‌کند و این موضوع به یقین در افزایش آمار مرگ و میرها هم تاثیر خواهد داشت.

هنربر حادثه خیز بودن برخی مناطق استان را هم یادآور شد و ادامه داد: در صورت بروز حوادث طبیعی، امکان اسکان اضطراری ۲۰۰ هزار نفر در شهرها و بخش های مختلف آذربایجان شرقی وجود دارد و این امکانات همراه با زیرساخت‌های لازم در شهرستان‌های تبریز، میانه، اهر، مرند، مراغه و شبستر فراهم است.

وی به موضوع مهم تنش آبی و قطعی‌های مکرر آب در برخی شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی اشاره و اظهار کرد: سپاه عاشورا، ارتش جمهوری اسلامی و شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب مورد نیاز این مناطق تانکرهایی اختصاص داده اند که جای قدردانی دارد.

هنربر گفت: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در زمان مقتضی برای آبرسانی از این تانکرها استفاده می‌شود تا مردم تا حل کامل مشکل کم آبی و قطعی آب، گذران زندگی کنند.

وی یادآور شد: مدیریت بحران استان با برگزاری مانورهای متعدد، ایجاد خانه‌های هلال و آموزش نیروهای امدادی متخصص بنا دارد در زمان بروز حوادث طبیعی احتمالی به بهترین شکل عمل کرده و در کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از این حوادث نهایت اهتمام و تلاش خود را به کار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، حضور در کنار مردم و اطلاع رسانی در حوزه‌های مختلف مشکلات موجود را جزو رسالت های اصلی و محوری مدیران خواند و گفت: این امر ضمن اقناع افکار عمومی، می‌تواند در ارائه راهکار برای حل مشکلات مفید و موثر باشد.

جبارعلی ذاکری مشکل کم آبی برخی مناطق استان مثل تبریز و هوراند را از جمله مواردی برشمرد که باید به صورت جدی پیگیری شود و با اقدام اساسی این دغدغه را رفع کرد .

بیشتر بخوانید

  • ۱۵ مخاطره آذربایجان‌شرقی را تهدید می‌کند
  • آماده سازی هفت هزار واحد مسکونی برای انتقال ساکنان سکونتگاه های غیررسمی تبریز 
  • فرهنگ سازی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه ضروری است

در پی اتمام آب سد نهند تبریز که ۱۳ درصد آب مصرفی این شهر را تامین می کرد آب بخش هایی از شهر با کمبود مواجه شده است و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان از طریق ایجاد رینک و پمپاژ درصدد تامین آب این مناطق هستند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=7091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.