• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
13
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی؛

دانشگاه علوم پزشکی تبریز موظف به ساماندهی مطب‌های پزشکان است

  • کد خبر : 1425
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
دانشگاه علوم پزشکی تبریز موظف به ساماندهی مطب‌های پزشکان است
تریبون تبریز: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری شهرداری موظف به ساماندهی مطب‌های پزشکان و مراکز درمانی واقع در مرکز این کلانشهر هستند.

احمد موقری روز چهارشنبه در جلسه پیگیری آخرین وضعیت پروژه شهرک سلامت و ساماندهی خدمات پزشکی تبریز، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید تدابیر و تمهیدات لازم به منظور سیاست گذاری مبنی بر تمرکززدایی مراکز درمانی و تشخیصی از هسته مرکزی شهر را انجام دهد.
وی ایجاد نظام جامع ارجاع دهی سلامت و اهمیت آن در مراقبت های بهداشتی و توزیع عادلانه مراکز درمانی در سطح شهر تبریز و ارایه عملکرد و نتیجه این اقدامات به دادگستری آذربایجان شرقی را از دیگر ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر بیان کرد.
موقری اظهار کرد: همچنین به منظور نحوه ساماندهی صدور پروانه برای واحدهای پزشکی جلسه ای با حضور سازمان نظام پزشکی آذربایجان شرقی باید برگزار شود تا جزئیات آن مورد بررسی و مفاد آن تدوین شود.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر ایجاد شهرک سلامت تبریز در مکان مناسب با اولویت بخش های دولتی تاکید کرد .
وی با اشاره به معضل ترافیک کلانشهر تبریز به دلیل تمرکز و تجمع مطب های پزشکی و مراکز درمانی، گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع ترافیک سنگین مرکز شهر و تراکم مراکز درمانی، کلینیک ها، آزمایشگا ها و مطب های پزشکی لزوم احداث شهرک های سلامت و پرهیز از تمرکز مطب پزشکان مرکز شهر ضرورت دارد.
در این نشست مقرر شد نحوه هماهنگی برای احداث شهرک سلامت و دلالت مطب ها و مراکز درمانی به نقاط از پیش تعیین شده در جلسات بعدی بررسی و موانعی که می تواند در این مسیر محدودیتی ایجاد کند، از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سازمان نظام پزشکی و شهرداری برای ارایه خدمات اولیه شناسایی و مرتفع شود.
همچنین زمان بندی استفاده از بستر و ظرفیت ایجاد شده در شهرک سلامت اعلام و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی تبریز از این بستر و ظرفیت استفاده کرده و با فراهم شدن زیرساخت های آن، مراکز درمانی و تشخیصی خود را به نقاط از پیش تعیین شده منتقل کند.
بر این اساس شهرداری تبریز موظف شد نقاطی از سطح شهر را که به عنوان کاربری درمانی تعیین و در طرح جامع تفصیلی نیز پیش بینی شده است به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی ارسال کند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی هم پیش از این بر انتقال مطب‌ها از مرکز شهر تبریز تاکید کرده بود.
بیشتر مطب ها و ساختمان های پزشکی شهر تبریز در خیابان های مرکزی این شهر قرار دارند و از علل اصلی ترافیک در این شهر محسوب می شوند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=1425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.