• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
رئیس دانشگاه تبریز:

دانشگاه باید به رسالت خود در قبال کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی عمل کند

  • کد خبر : 5782
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
دانشگاه باید به رسالت خود در قبال کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی عمل کند
تریبون تبریز: نشست کمیته دانشگاهیان با موضوع تشکیل ستاد اربعین و راهیان نور شمال غرب و همچنین بررسی میزان فعالیت کمیته دانشگاهیان کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی با حضور جمعی از روسای دانشگاه ها، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، معاونان فرهنگی و اجتماعی و نماینده روسای دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این نشست تاکید کرد: دانشگاه باید به رسالت و وظیفه‌ای که در قبال کنگره ۱۰ هزار شهید برعهده‌گرفته به‌خوبی عمل کند.

وی گفت: با توجه به گزارشی که ارائه شده، فعالیت و تولید محتوای آن‌چنانی از سوی کمیته دانشگاهیان صورت نگرفته و با توجه به فرصت کمی که برای تولید آثار وجود دارد باید بیش از این‌ها تلاش کرد.

وی افزود: اگر روند کند فعالیت کمیته‌ها به خاطر بحث بودجه و مسائل مالی است باید هر چه زودتر این مشکل با همکاری تمامی دانشگاه‌ها برطرف شود تا اینکه دانشگاه به رسالت و وظیفه‌ای که در قبال این کنگره برعهده‌گرفته به‌خوبی ایفا نماید.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: امروزه مشکلات مالی به‌نوعی در همه دانشگاه‌ها وجود دارد، ولی در برگزاری برخی آیین‌ها و مناسبت‌ها از جمله برگزاری این کنگره، اربعین و راهیان نور باید پیشگام بود و با توجه به توان مالی حمایت و کمک کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص نحوه اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار نفر ثبت‌نام کننده داشته باشیم و در این‌ ارتباط نیز باید دانشگاه‌ها با توجه به تعداد نفرات ثبت‌نام کننده، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند و اولویت اعزام هم برای بار اولی‌ها باشد.

سرهنگ الیاس گل محمد زاده، جانشین سپاه عاشورا نیز در این نشست بابیان اینکه حدود ۳۶ برنامه برای کمیته دانشگاهیان دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی محول شده است، افزود: در تولید آثار در قالب ۳۶ برنامه پیش‌بینی‌شده برای کمیته دانشگاهیان باید به دو راهبرد مهم یکی فراگیری و دیگری اثرگذاری برای اقشار مختلف جامعه و به‌ویژه نسل امروز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی در آستانه انتخابات، بهترین عملیات فرهنگی برای خنثی کردن توطئه دشمنان است.

نوید ناصر، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه به تشریح دستور نشست و برخی اقدامات صورت گرفته در راستای کمیته دانشگاهیان کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان پرداخت.

فرامرزی، نماینده کمیته دانشگاهیان کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان نیز گزارشی از روند فعالیت دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: برخی اقدامات و فعالیت‌های محول شده به دانشگاه‌ها از سوی کمیته‌ها انجام‌شده و در حال اجرا است، ولی تعدادی از برنامه‌ها به خاطر مشکل بودجه و بحث مسائل مالی امکان اجرای آن نیست و یا اینکه دانشگاه‌ها تمایلی برای ورود به این برنامه‌ها را ندارند.

به گزارش تریبون تبریز به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در جلسه کمیته دانشگاهیان در خصوص تشکیل ستاد اربعین و راهیان نور شمال غرب و همچنین کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی، همچنین تعدادی از روسا و نماینده دانشگاه‌های استان، به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای برطرف کردن برخی موانع موجود در برگزاری این آیین‌ها پرداختند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=5782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.