• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
7

امام جمعه تبریز: اصلی‌ترین موانع ازدواج آسان کم‌کاری در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی است

  • کد خبر : 4248
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
امام جمعه تبریز: اصلی‌ترین موانع ازدواج آسان کم‌کاری در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با گرامیداشت هفته ازدواج ( ۳۰ خرداد تا چهارم تیر) بر ساده سازی امر ازدواج در بین خانواده ها تاکید و اظهارکرد: اگر مردم عادت کنند که ازدواج‌ها را ساده و بی‌تشریفات برگزار کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سخت‌گیری در […]

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با گرامیداشت هفته ازدواج ( ۳۰ خرداد تا چهارم تیر) بر ساده سازی امر ازدواج در بین خانواده ها تاکید و اظهارکرد: اگر مردم عادت کنند که ازدواج‌ها را ساده و بی‌تشریفات برگزار کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سخت‌گیری در امر ازدواج، مهریه سنگین، تشریفات و فرهنگ غلط، تفاخر، به رخ کشیدن ثروت‌ها، اسراف و تجملات زیاد، خرید از مکان‌های گران‌فروش برای عروس و داماد، برگزاری مراسم در هتل‌ها و تالارهای گرام از موانع اصلی ازدواج است.

مساله نان در آذربایجان شرقی چاره جویی فوری نیاز دارد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بروز مشکلات عدیده در توزیع نان استان، گفت: این مساله مهم اقتصادی و اجتماعی در استان به خصوص کلانشهر تبریز چاره جویی فوری مسئولان را نیاز دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نان را مایحتلاج اصلی و مهم آحاد مردم دانست و افزود: هر چند طی هفته اخیر اقداماتی از سوی استانداری آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است، اما مسایلی در این رابطه وجود دارد که باید به آنها توجه خاصی بشود.
وی پیچیده تر شدن موضوع نان در استان را مهم و برای مردم با اهمیت دانست و ادامه داد: ایجاد صف های طولانی مقابل نانوایی ها نشان می دهد که در حوزه نظارت ها کوتاهی وجود دارد و این برای مردم مایه دردصر و زحمت می شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه تداوم این روند مسایل دیگری را موجب خواهد شد، یادآور شد: دولت باید به مساله نان نگاه ویژه و فوری داشته باشد تا شاهد سهولت در خرید و تامین نان باشیم ، چون مساله نان به یک گره پیچیده تبدیل شده است.
وی ادامه داد: اینکه مردم ساعت‌ها برای خرید یک قرص نان در صف بمانند قابل پذیرش نیست.

آمریکا سرخط تروریسم است
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فرا رسیدن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: در تقویم سیاسی کشور از ششم و تا دوازدهم تیر ماه به همین عنوان نامگذری شده است که طی این هفته اتفاقات مهم و تاریخی از سوی آمریکا روی داد که همه ناقض حقوق بشر بوده است.
وی سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، شهادت آیت الله شهید بهشتی، بمباران شیمیایی سردشت، شهادت آیت‌الله صدوقی و شلیک به هواپیمای ایرباس را از جمله حوادث هفته حقوق بشر آمریکایی دانست.
حجت الاسلام آل‌هاشم گفت: این هفته فرصت مغتنمی برای رونمایی چهره مدعیان دروغین حقوق بشر و تبیین جنایات آمریکا و اروپا به ملل مختلف است و هر کاری که در این حوزه انجام شود باز عقب هستیم و باید فعالیت گسترده با نوآوری انجام داد.
وی با بیان اینکه آمریکا مبدا و سرخط تروریسم در جهان است، ادامه داد: آمریکا خود بزرگ ترین تروریست جهان است و هیچ جایی در دنیا کسی مظلومانه کشته نمی‌شود مگر اینکه آمریکا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن دست دارد.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=4248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.