• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

افزایش ۱۳۱ درصدی اشتغال در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 17607
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
افزایش ۱۳۱ درصدی اشتغال در آذربایجان شرقی
تریبون تبریز: مدیر کل اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری اشتغالزایی در آذربایجان شرقی افزایش ۱۳۱ درصدی داشته است.

به گزارش تریبون تبریز، حسن فتحی در نشست هم اندیشی  هفته کارگر افزود: سهم اشتغالزایی برای آذربایجان شرقی در سال گذشته ۴۷ هزار نفر بود که  این آمار در سال جاری و با پیشرفت ۱۳۱ درصدی به ۶۱ هزار و ۸۶۹ نفر افزایش یافت. 

وی افزود: آمار بیکاری در استان ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد کاهش یافته است. 

مدیر کل اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان با عنوان اینکه تنها ظلم برای کارگران، عدم پرداخت حقوق نمی باشد ادامه داد: حفظ کرامت، بهداشت و سلامت فردی از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. 

فتحی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹ هزار فرصت شغلی پیش از ایجاد تعاون‌های جدید ایجاد شده بود، گفت: در سال جاری بیشترین تمرکز ما روی رویکرد تعاونی‌های نوآور خلاق پیشران و دانش بنیان است. 

وی از اشتغال زایی ۸۲۰ نفر توسط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی در سال گذشته خبر داد و ابراز کرد: استان ما دارای رتبه اول در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی تبصره ۱۶ می‌باشد. 

مدیر کل اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تاکید بر اینکه استان ما در خصوص تسهیلات اشتغال خانگی نیز بیشترین اعتبار را جذب کرده است، خاطرنشان کرد: استان ما موفق به جذب ۲۰۴ میلیارد اعتبار شده که با بیش از ۷ درصد اعتبار تخصیصی نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از دو و نیم برابر بوده است. 

فتحی ادامه داد: خوشبختانه از ۲۹۱ مورد بازدیدی که از واحدهای مشکل دار انجام گرفته بود،  ۷۷ مورد از مشکلات و‌موانع واحدهای تولیدی صنعتی حل شد.

وی همچنین از کاهش تعداد افراد بیکاری که حق بیمه بیکاری دریافت می کنند خبر داد و گفت: پیش از آغاز دولت سیزدهم تعداد این افراد ۱۴ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به هشت هزار و ۹۰۰ نفر کاهش یافته که نتیجه فعال شدن واحدهای تولیدی است.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=17607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.