• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0

آموزش و پرورش متعلق به تمام ۸۵ میلیون نفر مردم ایران است

  • کد خبر : 17873
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
آموزش و پرورش متعلق به تمام ۸۵ میلیون نفر مردم ایران است
تریبون تبریز:مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: آموزش و پرورش متعلق به تمام ۸۵ میلیون نفر مردم ایران بوده و آینده کشور به آن وابسته است.

به گزارش تریبون تبریز، مسعود سعادتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان به همراه جمعی از اصحاب رسانه از دبیرستان و هنرستان امام جواد (ع) مایان بازدید کرده و  هفته معلم را به اساتید این آموزشگاه تبریک گفت.

وی در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شد با تاکید بر اینکه به آموزش و پرورش نمی‌توان به دیده یک اداره نگاه کرد، افزود: آموزش و پرورش متعلق به تمام ۸۵ میلیون نفر مردم ایران بوده و آینده کشور به آن وابسته است.

سعادتی با بیان اینکه مشکلات در همه جا وجود دارد اما باید به دنبال رفع آن باشیم، ادامه داد: دیدار معلمان منتخب با مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت و زنگ سپاس با حضور استاندار در ۱۱ اردیبهشت از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای هفته معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه شان معلم باید در تمام ایام حفظ شود، بیان کرد: تجلیل از معلمان بازنشسته و دلجویی از معلمانی که نقاهت دارند، دیدار با پیشکسوتان تمامی مناطق و نواحی از جمله برنامه‌های هفته معلم بوده و در تجلیل و تکریم از معلمین نباید هیچ گونه قصوری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شاخصه‌های عملکردی، فردی و اقدامات معلمین از جمله موارد انتخاب معلم نمونه از مدارس می‌باشد، اظهار کرد: امسال سه هزار و ۲۰۰ معلم وارد این فرایند شده و ۱۲۱ معلم به عنوان معلم نمونه منطقه ای و در نهایت ۷ معلم به عنوان معلم نمونه استانی معرفی شدند.

سعادتی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از معلمان در عرصه بازنشستگی بودند، کمبود معلم در استان قابل پیش بینی بود و به همین علت استخدام نیروهای جدید به جای نیروهای بازنشسته باعث شد تا استان ما از نظر مدیریت کلاس بر دیگر استان‌ها برتری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، این استان را یکی از استان‌های سرآمد در جذب خیران مدرسه‌ساز عنوان کرد و افزود: پروژه‌های افتتاح شده در سال ۱۴۰۲ سبب شد تا برای اولین بار در طول دو دهه گذشته از میانگین کشوری جلوتر باشیم‌.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به جمع‌آوری نزدیک به ۱۰۰ درصدی مدارس کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۱۰ نفر، اظهار کرد: در سفر اول رییس جمهور محترم به استانمان مصوب شد تا مدارس کانکسی جمع آوری شود که جمع‌آوری مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز الان تقریبا به طور ۱۰۰ درصدی محقق شده است و مرحله بعدی، جمع‌آوری مدارس با ۱۰ دانش‌آموز و کم‌تر بوده که نیازمند ارزیابی جمعیت روستا و شاخص‌هایی مانند رو به رشد بودن جمعیت روستا و … است. در خصوص مدرسه کانکسی روستایی در مراغه نیز خوشبختانه یک خیر نیک‌اندیش، حاضر شده است تا ساخت مدرسه این روستا را بر عهده بگیرد.

وی از افزایش حدود یک و نیم برابری فضاهای ورزشی دانش‌آموزی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: این درصد از سی صدم متر مربع به ازای هر دانش‌آموز به ۴۶ صدم درصد در قالب طرح شهید سلیمانی رسیده و بیش از ۱۰۰ مکان ورزشی بر همین اساس احداث شده و تجهیز سالن‌های ورزشی به کف پوش با هدف ترویج ورزش دانش‌آموزان دختر نیز در قالب طرح شهید سلیمانی ۳ جزو برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل طی سال جاری است‌.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از استخدام ۶۵ هزار معلم در سال جاری خبر داد و افزود: چهار هزار و ۱۰۰ نفر دانش آموز مشکوک به بازمانده از تحصیل داریم که علت آن به علل مختلف فرهنگی، اجتماعی، قضایی و امنیتی برمی گردد

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=17873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.