• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
8
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

آمادگی لازم برای ایجاد مقدمات فراهم آوری شهرک سیر را داریم

  • کد خبر : 4285
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
آمادگی لازم برای ایجاد مقدمات فراهم آوری شهرک سیر را داریم
تریبون تبریز: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آماده هستیم از محل اراضی منابع طبیعی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری مقدمات لازم ایجاد شهرک سیر را فراهم سازیم.

به گزارش تریبون تبریز به نقل از خبرنگار مهر، محمد کلامی روز شنبه در پنجمین جشنواره سیر تیمورلو – قراغیل که در سالن ورزشی شهدای تیمورلو برگزار شد، گفت: فصول زمستان و پاییز امسال با تنش آب و هوایی مواجه بودیم و این خشکسالی، اقتصاد ما را به خطر خواهد انداخت اما اگر تیمورلو تبدیل به بندر خشک شود، این تنش بر اقتصاد منطقه تأثیری نخواهد داشت زیرا در این راستا ارزش افزوده، بیشتر از طریق فرآوری و بسته بندی تا کشت به دست می‌آید.

محمد کلامی تاکید کرد: در اقتصاد هیچ چیزی ساکن و ثابت نیست بنابراین اگر ما پیگیر تأسیس این شهرک نباشیم، مناطق دیگر این ویژگی را از ما خواهند گرفت.

وی با تاکید بر این‌که بایستی با فرآوری سیر، ارزش افزوده محصول نیز در منطقه بماند، گفت: استان آماده است تا از محل اراضی منابع طبیعی و وام‌های تبصره ۱۸ و اعتبارات سفر ریاست جمهوری مقدمات لازم برای ایجاد شهرک سیر را فراهم سازد و در راستای ارتقای فناوری از مرحله کشت تا برداشت، تسهیلات ویژه در قالب مکانیزاسیون در اختیار قرار دهیم. در بحث مکانیزاسیون، کشاورزان اراضی کوچک، توان و انگیزه سرمایه گذاری برای مکانیزاسیون ندارند و باید به فکر کاشت یکجا و سهم و یکپارچگی اراضی باشیم.

وی بر پیگیری برای تأمین سریع تراکتور موردنیاز منطقه و ارائه تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و منابع بانکی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم تولید و اقتصاد کشور رونق یابد و تورم کنترل شود باید به مزیت‌های منطقه‌ای توجه شود. اگر بتوانیم قطب‌های تولیدی منطقه‌ای را ایجاد کنیم مثل تیمورلو در مورد سیر، خواهیم توانست که اشتغال، تولید، ارزش افزوده و گردشگری را در این مناطق توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم تیمورلو و شهرستان آذرشهر قابلیت تلاش و ارزش آفرینی دارند و این دیار مردمان پرتلاش است از سویی تیم اقتصادی دولت و استان نیز در حال تلاش برای بهره گیری از پتانسیل‌های مناطق و توجه ویژه نیز در این راستا به تیمورلو خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که بخش عمده ارزش افزوده سیر تیمورلو در شهرها و کشورهای دیگر محقق می‌شود، گفت: امیدواریم این جشنواره برای رونق تولید، معرفی شهرستان و جذب گردشگر در کنار تولید سیر گام بردارد.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=4285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.