• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

آل‌هاشم: نفاق مهمترین سلاح دشمنان قسم‌خورده برای ضربه زدن به جامعه اسلامی است

  • کد خبر : 8784
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
آل‌هاشم: نفاق مهمترین سلاح دشمنان قسم‌خورده برای ضربه زدن به جامعه اسلامی است
تریبون تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: منشأ اصلی تفرقه در جامعه اسلامی دشمنان قسم خورده‌ای هستند که هرجا بتوانند از شمشیر نفاق برای ضربه زدن به انسان‌های آزاده‌ای استفاده می کنند که در مقابل ظلم و فساد بپا خاسته‌اند.

به گزارش تریبون تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم یکشنبه در دیدار با عوامل برگزاری و جمعی از شرکت کنندگان در همایش ادبی «شمیم وحدت» در تبریز اظهار داشت: بزرگترین مفاهیم بشری را می توان در شعر مطرح کرد و این هنر قابلیت بیان تمام مشترکات دینی و فرهنگی بین اقوام و ملت ها را دارد و می تواند دل‌های سلیم را به هم نزدیک کند.

وی با تاکید بر اینکه شعر وحدت می‌آفریند و شعر وحدت پلی است است که می تواند عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) و حضرات ائمه معصومین (ع) را از این سو و آن سوی جهان بهم برساند، ادامه داد: بدون شک کسی که قلم، هنر و فکرش در این مسیر متعالی ایفای نقش می کند، از عمق دل و ذهن نیز به این مفاهیم اعتقاد عمیق دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: منشأ اصلی تفرقه دشمنان قسم خورده ای هستند که هرجا بتوانند از شمشیر نفاق برای ضربه زدن به انسان های آزاده ای استفاده می کنند که در مقابل ظلم و فساد بپا خاسته اند و در این بین هنر و ادبیات از عوامل اصلی تغییر دهنده هویت جاهلی به هویت متمدن اسلامی است و شعر در قله این هنرهاست که جوشش و آگاهی را به انسان هدیه می کند.

وی تصریح کرد: در این میان شعر وحدت ممتازترین نوع شعر است و حقیقت،خیر و زیبایی سه ویژگی اصلی چنین شعری است به این معنی که شعر وحدت باید برگرفته از معانی حقیقی خیر را در جامعه بگستراند و زیبایی معارف اسلام را به رخ همگان بکشاند و اینها همان مشخصه های شعر آئینی است که وحدت را در عرصه ملی و جهان اسلام فارغ از نوع مذهب و قومیت رقم می زند.

آل هاشم گفت: پرداختن به موضوع فلسطین و جلوگیری از فراموشی این مهم به عنوان مسأله اول جهان اسلام، روشن گری در برابر استکبار و تشکیل نهضت ملی و فراگیر برای ریشه کنی تکفیر از پایه ها و اساس شعر وحدت هستند که باید شعرای مؤمن و متعهد در خلق آثار هنری خود به آن توجه داشته باشند.

گفتنی است در این دیدار شاعران برگزیده و پیشکسوت شرکت کننده در همایش ادبی «شمیم وحدت» که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، علاوه بر شعرخوانی با مضمون و محتوای وحدت بر لزوم تقویت این مولفه مهم در  بین اهل تشیع و تسنن و مقابله با توطئه های دشمنان برای ایجاد نفاق و انشقاق در جامعه اسلامی تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=8784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.