• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5

آخر هفته آذربایجان‌شرقی بارانی است

  • کد خبر : 6977
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
آخر هفته آذربایجان‌شرقی بارانی است

«محمد امیدفر»، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، با فعالیت این سامانه بارشی تا روز یکشنبه هفته آینده جوی به نسبت ناپایدار در استان حاکم می شود. وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهر و اواخر شب در برخی نواحی به ویژه […]

«محمد امیدفر»، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، با فعالیت این سامانه بارشی تا روز یکشنبه هفته آینده جوی به نسبت ناپایدار در استان حاکم می شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهر و اواخر شب در برخی نواحی به ویژه نیمه شمالی و شرقی استان موجب افزایش ابر و بارش های رگباری و غرش آذرخش در این مناطق می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

امیدفر، با اشاره به اینکه امروز و فردا دمای هوای استان به صورت نسبی افزایش می یابد، ادامه داد: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش می یابد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۶ درجه و جلفا با دمای ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳۵ و در خنک ترین زمان به ۲۲ درجه سانتی گراد رسید.

امیدفر، افزود: دمای فعالی تبریز ( هشت و ۲۰ دقیقه) ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

به گزارش تریبون تبریز به نقل از ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=6977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.