• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4
شهردار تبریز تشریح کرد:

آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در تبریز

  • کد خبر : 12348
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در تبریز
تریبون تبریز: شهردار تبریز، آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری این شهر را تشریح کرد.

یعقوب هوشیار در تشریح آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری شهر، اظهار کرد: این پروژه در دو فاز انجام می‌گیرد. از آنجایی که ما هیچگاه نمی‌خواهیم منتظر پیمانکار باشیم، پروژه فیبر نوری را خودمان در سال گذشته شروع کردیم و منتظر نماندیم که پیمانکار تعیین شود زیرا معتقد هستیم که مالکیت فیبرنوری شهر باید در اختیار شهرداری باشد.
وی با بیان این‌که اپراتورها ابتدا به این موضوع تن نمی‌دادند، افزود: خود شهرداری در ابتدا شروع به کار بر روی این پروژه کرد و نزدیک به ۴۰ کیلومتر را نیز اجرا کرد تا این‌که اپراتورها راضی شدند تا مالکیت را به شهرداری بدهند.
وی ادامه داد: پس از موافقت اپراتورها، با ایرانسل برای اجرای ۳۰۰ کیلومتر اول پروژه(فاز اول) قرارداد بستیم. بخش توسعه اینترنت خانگی و توسعه کسب و کارها نیز فاز دو این پروژه است که به ۷۵۰ کیلومتر ارتقا خواهد یافت.
هوشیار گفت: می‌خواهیم در یک سال آینده، ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری را توسط ایرانسل به همراه ۱۰۰ کیلومتر توسط شهرداری را کار کرده و ۴۰۰ کیلومتر از این پروژه را تمام کنیم. این مقدار، نیازهای اساسی ما را در بحث مدیریت هوشمند شهری تامین می‌کند اما برای بحث کسب و کارها و اینترنت خانگی در حال رایزنی نوع قرارداد با اپراتور هستیم. 
وی با تاکید بر این‌که مالکیت فیبرنوری شهر باید در دست شهرداری باشد، گفت: این مالکیت حتما باید در اختیار شهرداری باشد و معتقد هستیم که نباید سرنوشت مردم شهر را به یک اپراتور گره بزنیم.
وی افزود: امیدواریم که قرارداد توسعه فیبرنوری در فاز دوم نیز تا دو ماه آینده منعقد شود.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=12348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.