به گزارش تریبون تبریز فرودگاههای اصفهان، تبریز و مهرآباد را بهعنوان ۳ فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در مردادماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.
فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۶.۱ درصدی در مردادماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین.المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۳.۷ درصدی به عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بینالمللی مهرآباد با شاخص رضایت ۶۹.۳ درصدی به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.
گزارش شاخص رضایت فرودگاههای کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی تیرماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاههای اصفهان، تبریز و مهرآباد در تیرماه به ترتیب ۷۶.۵، ۶۵.۶ و ۶۸.۳ بوده است.
فرودگاه شهید بهشتی اصفهان که از ابتدای سال در صدر فرودگاههای منتخب طرح سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار داشته است، موفق شد بار دیگر در صدر جدول ردهبندی فرودگاههای منتخب قرار گیرد. در مردادماه، میانگین شاخص رضایت در اصفهان۷۶.۱ بود و ۶۳ درصد مسافران از خدمات فرودگاه اصفهان رضایت کامل داشتند که این آمار در نوع خود، یک رکورد محسوب میشود.
مهمترین دلیل توفیق مستمر فرودگاه اصفهان در امر سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، ایجاد تعادل در کلیه زمینهها است؛ بهگونهای که اختلاف میانگین شاخص رضایت در بخشهای مختلف فرودگاه، باتلاش و اهتمام جدی کلیه عوامل ذیربط در امر خدمترسانی برطرف و موجب رضایتمندی مسافران شده و این فرودگاه را در پنج ماه اول سال، همواره در جایگاه نخست قرار داده است.
فرودگاه بینالمللی تبریز با ارتقاء ۸.۱ درصدی شاخص رضایت نسبت به تیرماه و ثبت میانگین شاخص رضایت ۷۳.۳ درصد در مردادماه، موفق شد جایگاه دوم فرودگاههای منتخب طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که فرودگاه تبریز در گزارش تجمیعی ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نیز موفق شده است عنوان دومین فرودگاه برتر کشور را به خود اختصاص دهد. ناگفته نماند فرودگاه تبریز در سال گذشته، موفق شد دوبار هم جایگاه نخست فرودگاههای منتخب طرح را تصاحب کند که این موفقیتها به لطف اهتمام جدی این فرودگاه در رصد و پایش دقیق نقاط قوت و ضعف فرودگاه حاصل شده است.
فرودگاه بینالمللی مهرآباد با ثبت میانگین شاخص ۶۹.۳ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.
این فرودگاه که در نیمه دوم سال گذشته، در میانه جدول ردهبندی قرار داشت، در ۵ ماه نخست سالجاری با رصد و پایش مطلوب کیفیت خدمات فرودگاهی، موفق شد علاوه بر دستیابی به جایگاه سوم در مردادماه، در گزارش تجمیعی نیز در میان سه فرودگاه برتر کشور قرار بگیرد.
در همین راستا فرودگاه بینالمللی شهید دستغیب شیراز با ثبت شاخص رضایت ۶۸.۵ جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد و فرودگاه بینالمللی شهید هاشمینژاد مشهد با میانگین شاخص ۶۴.۳ درصد، در جایگاه پنجم فرودگاههای منتخب طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار گرفت.
فرودگاه شهید سلیمانی اهواز نیز با ثبت شاخص میانگین رضایت ۵۷.۲ درصد، ششم شد.
در مردادماه، ۲۸۷ هزار و ۳۲۲ بازخورد در درگاههای مختلف سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد، ۱۵۲ هزار و ۶۵۹ نظر، معادل ۵۳.۱ درصد کل آرا حاکی از رضایت کامل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاههای منتخب طرح بود.
همانند ماههای گذشته، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاههای کشور با شاخص رضایت ۷۳.۲ درصد، مربوط به سرویسهای بهداشتی و امکانات جانبی مانند وضوخانهها گزارش شده است.
در جایگاه دوم نمازخانهها با ثبت شاخص رضایت ۷۱.۷ قرار گرفتند که نسبت به ماه گذشته رشد داشته است و گروه اطلاعات پرواز با رسیدن به شاخص ۶۷.۸ درصد و رشد ۰.۸ درصدی، برای دومین بار پیاپی در جایگاه سوم خدمات برتر قرار گرفت که گواه پایش مستمر خدمات و تخصص و تعهد مدیران و کارشناسان این حوزه نسبت به ارائه خدمات کیفی است.