به گزارش تریبون تبریز عابدین خرّم امروز در مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومیهای برتر آذربایجانشرقی، اظهار داشت: روابط عمومی باید ارتباط عقلانی بین مخاطب و سازمان خود ایجاد کند؛ در دنیای امروز مخاطبان منفعل نیستند، پرسشگر هستند و به راحتی اقناع نمیشوند در نتیجه باید این روابط و ارتباطات به صورت دوسویه ایجاد شود.
وی ادامه داد: در دیدار با اصحاب رسانه استان نخستین گلایه خبرنگاران پاسخگو نبودن و عدم ارتباط مدیران و روابط عمومیهای دستگاهها با خبرنگاران است که گلایه بهحقی است؛ باید مدیران حداقل هر ۲ ماه یک بار با اصحاب رسانه دیدار داشته باشند و اقدامات دستگاهها را بازگو کنند.
خرّم با تاکید بر اینکه روابط عمومی که نتواند با رسانهها و مردم ارتباط ایجاد کند، به هیچ دردی نمیخورد و نبودش بهتر از بودن است، گفت: روابط عمومیها زبان گویای هر سازمان است و باید به وظیفه ذاتی خود به خوبی عمل کنند.
وی تصریح کرد: در جامعه امروز مخاطب منتظر نمیماند و سازمان را کنکاش کرده و مشکلات و مسائل دستگاهها را در جامعه منعکس می.کند؛ اگر بعد از مخاطب، روابط عمومی به دنبال پاسخ باشد دیگر فایده ندارد.
استاندار آذربایجانشرقی با تاکید بر اینکه مسؤولان اجرایی باید ارتباط خوبی با مردم داشته باشند و به موقع اطلاع رسانی کنند، یادآور شد: وظیفه روابط عمومی اطلاعرسانی به موقع به مردم است و اگر مشکلی وجود دارد اعلام کنند که برای رفع مشکل چه برنامهای وجود دارد و چه اقداماتی در حال اجراست.
وی با تاکید بر تشویق روابط عمومیهای فعال و تنبیه به موقع روابط عمومیهای منفعل، ادامه داد: مسؤولان اجرایی باید به روابط عمومیها اهمیت دهند و روابط عمومی ها نیز باید مسؤولان را پاسخگو کنند.