به گزارش تریبون تبریز، یعقوب هوشیار در بازدید از عملیات اجرایی پل معلم، اظهار کرد: برای اولین بار در تبریز از تکنولوژی سگمنتال در احداث تقاطعهای غیرهمسطح استفاده میشود که انتقال تکنولوژی این روش پروسه کاری را زمانبر کرده است.
وی با بیان اینکه تداخل و جابجایی تاسیسات زیربنایی شهر، پروسه اجرای پل را طولانی میکند، افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح معلم از مهر سال گذشته آغاز شده و علیرغم تداخل تاسیسات شهری در روند اجرای پروژه باید تا پایان خرداد به بهرهبرداری برسد.
هوشیار با اشاره به ضرورت توانمندسازی مجموعه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: پنج تقاطع غیرهمسطح با تکیه بر توان فنی شهرداری تبریز در دست اجرا است که قطعات سگمنتال آن توسط شهرداری و شرکت خانهسازی پیشساخته آذربایجان تولید میشود.
به گفته شهردار تبریز تأمین روشنایی تقاطع غیرهمسطح معلم بر عهده شهرداری خواهد بود.
وی با اشاره ه پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح معلم یادآورد شد: پل معلم با ۵۷۰ متر طول و ۱۶ متر عرض و با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانهسازی پیشساخته در دست احداث است.
هوشیار به اشاره به بهرهبرداری همزمان از ۲ تقاطع غیرهمسطح معلم و قراملک در پایان خرداد گفت: تلاش داریم تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد به اتوبان پاسداران نیز در نوبت بهرهبرداری قرار گیرد.
وی با اشاره به استفاده از فناوری نوین سگمنتال در اجرای تقاطعهای غیرهمسطح افزود: توانمندی ایجاد شده نزد نیروهای فنی شهرداری تبریز در اجرای پروژههای ترافیکی با تکنولوژی سگمنتال، باعث افژایش سرعت و کیفیت و طول عمر پژوه های شهری میشود.
شهردار تبریز اذعان داشت: اجرای پروژههای کلان در مناطق کمبرخوردار شهر اولویت دوره فعلی مدیریت شهری است.
هوشیار در پایان صحبتهای خود با بیان اینکه در دوره فعلی مدیریت شهری ۶ پل روگذر احداث شده و ۵ پل نیز در سال جاری در دست اجرا است، تاکید کرد: اجرای این تعداد از تقاطع غیر همسطح را نشانگر توان فنی و مهندسی متخصصان شهرداری است.