• امروز : شنبه - ۱۰ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 30 November - 2024
3

هر آزمون و خطایی در سیستم آموزشی کشور تبعات گرانی دارد

  • کد خبر : 21784
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
هر آزمون و خطایی در سیستم آموزشی کشور تبعات گرانی دارد
تریبون تبریز: رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آزمون و خطاهای هر ساله آموزش و پرورش تاثیر فاجعه باری بر تحصیل دانش آموزان می‌گذارد، گفت: بی تردید آزمایش هر طرح جدید در سیستم آموزشی تبعاتی به دنبال دارد که از آن به عنوان به روز شدن یاد می‌کنند اما مسئولان اجرایی چنین وزارتخانه مهمی در کشور باید بدانند که هر آزمون و خطایی در این سیستم گاهی قابل جبران نیست و نتیجه آن بیسوادی یک نسل به لحاظ کیفی است که باید تاوان آن را کشور بپردازد.

به گزارش تریبون تبریز، علیرضا منادی در خصوص کاهش معدل درسی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: افت تحصیلی دانش آموزان در تمامی رشته‌ها باید از همه جهات مورد بررسی قرار بگیرد چرا که آینده کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نمی توان از کنار این مسئله بی تفاوت عبور کرد.
نمایندهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس اقدامات مناسبی در جهت بالا بردن کیفیت آموزشی انجام داده است، افزود: تصویب قانون رتبه بندی معلمان نه تنها شأن و منزلت معلمان را بالا برده بلکه منجر به افزایش انگیزه در میان آنها شده است تا کیفیت آموزشی بالا برود، از طرفی مصوبه تاثیر معدل در کنکور منجر می‌شود که دانش آموزان تلاش بسیاری در جهت بالا بردن نمرات خود داشته باشند، بی تردید این مسئله عاملی بر بالا رفتن معدل دانش آموزان در امتحانات نهایی خواهد داشت.
رییس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست‌های غلط آموزش و پرورش باید اصلاح شود، یادآور شد: قطعا باید سیستم آموزشی کشور همراه با تغییرات جهانی پیش رود، اگر مسئولان اعتقاد دارند که هزینه کردن در سیستم آموزشی سرمایه است باید شرایط آموزش آنلاین را در سراسر ایران تقویت کنند، تا دانش آموزان با آخرین اطلاعات آموزشی در دنیا علم آموزی داشته باشند.
منادی با تاکید بر اینکه آزمون و خطاهای هر ساله آموزش و پرورش تاثیر فاجعه باری بر تحصیل دانش آموزان می‌گذارد، گفت: بی تردید آزمایش هر طرح جدید در سیستم آموزشی تبعاتی به دنبال دارد که از آن به عنوان به روز شدن یاد می‌کنند اما مسئولان اجرایی چنین وزارتخانه مهمی در کشور باید بدانند که هر آزمون و خطایی در این سیستم گاهی قابل جبران نیست و نتیجه آن بیسوادی یک نسل به لحاظ کیفی است که باید تاوان آن را کشور بپردازد.طبق آمار منتشر شده مرکز پژوهش‌های مجلس میانگین نمرات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ به تفکیک رشته‌های علوم تجربی ۱۰.۶۱، ریاضی فیزیک۱۰.۵۴، ادبیات و علوم انسانی۹.۲۰ و علوم و معارف اسلامی ۱۰.۱۰ است.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=21784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.