به گزارش تریبون تبریز، مالک رحمتی امروز در بازدید از قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه اظهار داشت: همه مدیران استانی باید دستبهدست هم دهند تا مشکلات پیمانکاران طرحهای عمرانی از محل قانون مولدسازی و تهاتر حل شود.
وی افزود: امیدوارم فاز اول قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۱۶ کیلومتر تا پایان سال آینده به بهرهبرداری برسد.
نماینده عالی دولت در آذربایجانشرقی در ادامه بر ضرورت اولویتدادن به اتمام چهار کیلومتر پایانی قطعه ششم به سمت سهراهی اهر و تسریع در اجرای آن تأکید کرد.
وی گفت: آغاز تجهیز کارگاه چهار کیلومتری الحاقی به قطعه ششم ۲۸ کیلومتری آزادراه تبریز – ارومیه نیز به میمنت دهه فجر در اسرعوقت آغاز شود.
رحمتی همچنین خواستار اجرای همزمان قطعه الحاقی قطعه ششم آزادراه توسط پیمانکار فعلی شد.
استاندار آذربایجانشرقی همچنین بر ضرورت قلعوقمع ساختوسازهای غیرمجاز در مسیر قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه با مساعدت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تأکید کرد.
هزینهکرد ۲ هزار و ۶۰ میلیاردتومانی برای قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه
در جلسه ابتدایی بازدید استاندار آذربایجانشرقی از قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه همچنین اعلام شد که تاکنون ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح زیرساختی هزینه شده است.
در این جلسه همچنین اعلام شد که معاون اول رئیس جمهور نیز دستور تامین اعتبار یکهزار و ۱۳۰۰ میلیارد تومانی این طرح جادهای را امضا کرده و مقرر شده که از مجموع این مصوبه ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶، همین مقدار به شکل پرداخت نقدی و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به شکل تامین قیر در اختیار پیمانکار قرار داده شود.
استاندار آذربایجانشرقی با بیان اینکه اکنون چند ماه از امضای دستور معاون اول رئیسجمهور گذشته است، متذکر شد: مسؤولیت اجرای بخشهای سهگانه این دستور با ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامهریزی و اداره کل راه و شهرسازی استان است.
پیمانکار طرح نیز در این جلسه اعلام کرد که اکنون ۱۰ کیلومتر قطعه ششم آماده برای آسفالتریزی است.
استاندار آذربایجانشرقی به همراه معاون عمرانیاش و مدیران کل راه و شهرسازی، حملونقل و راهداری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین بهصورت میدانی از مسیر اجرای فاز اول قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه بازدید و دستورات لازم برای تکمیل و رفع نواقص آن را صادر کرد.
قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه با برآورد سرمایهگذاری پنج هزار میلیارد تومانی از تقاطع دیزلآباد در انتهای کمربندی غربی تبریز، آغاز و پس از تقاطع با آزادراه تبریز – زنجان و سهراهی اهر به جاده قدیم تبریز – زنجان منتهی میشود.