• امروز : پنج شنبه - ۱۳ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 4 September - 2025
0

مردم نگران، مسئولان مطمئن؛ ماجرای اختلال در تماس با آتش‌ نشانی تبریز

  • کد خبر : 34909
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۳
مردم نگران، مسئولان مطمئن؛ ماجرای اختلال در تماس با آتش‌ نشانی تبریز
تریبون تبریز: تماس با سامانه‌های امدادی در مواقع بحران حیاتی است و این در حالیست که گزارش‌های مردمی و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد اختلال در تماس با آتش‌نشانی از طریق گوشی همراه همچنان تکرار می‌شود؛ موضوعی که می‌تواند جان شهروندان را به خطر بیندازد و نیازمند رسیدگی فوری متولیان است.

به گزارش تریبون تبریز، همه چیز از یک گزارش مردمی از زبان یک شهروند آغاز شد. خانومی که گفت: من امروز صبح با صحنه‌ای مواجه شدم که واقعاً نگران‌کننده بود و برای تماس با آتش‌نشانی از گوشی همراه استفاده کردم اما تماس های من به آتش نشانی تهران وصل می شد و آنها در این شرایط بحرانی، بی توجه به اتفاق تلفن را قطع می کردند. این موضوع باعث ترس ما شده که در مواقع اضطراری نتوانیم کمک بگیریم.

گوشی موبایل باید در این مورد مجدد تنظیم شود 
در ادامه، برای بررسی این موضوع با سیامک نوروزی، مسئول روابط عمومی آتش‌نشانی تبریز تماس گرفتیم. 
وی در پاسخ به نگرانی‌های مطرح‌شده گفت: این مشکل مشخصاً خیلی گسترده نیست چرا که تاکنون هیچ گزارش شکایتی به گوش ما نرسیده . زمانی گوشی تلفن من با برند شیائومی، در تماس های اضطراری به مشکل برخورده بود که با کد هایی که می توان از اینترنت پیدا کرد، تنظیمات گوشی را درست کردم. اگر مشکل از گوشی باشد قابل حل است. 

مشکل احتمالا از سیمکارت ایرانسل است
برای بررسی ابعاد فنی و ایمنی، با  ناصر شهبازی، مدیرکل مخابرات آذربایجان شرقی گفت‌وگو کردیم. وی در این‌باره توضیح داد: در تماس‌های اضطراری، حتی اگر اعتبار سیم‌کارت صفر باشد، باید امکان برقراری ارتباط با سامانه‌های امدادی وجود داشته باشد. در این باره این امکان خیلی کم است که مشکل در کابل منطقه یا سیستم مخابرات باشد چرا که این اتفاق اگر تکرار شود، خیلی خبرساز می شود و می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد.
وی افزود: با این حال ما کابل منطقه به خصوصی که این اتفاق در آنجا برای مخاطب رقم خورده، بررسی خواهیم کرد. ولی می توان گفت احتمال اینکه خط ایرانسل چنین مشکلی به بار آورد، خیلی زیاد است و احتمال اینکه خط به کال سنتر مرکزی وصل شود و از آنجا، به کال سنتر تبریز وصل کنند ، وجود دارد. مثل سامانه ۱۱۸، این امکان پذیر است و باید توسط آنها به درستی راهنمایی اتفاق بیفتد ولی اینکه به کابل و سیم کارت همراه اول مربوط باشد، احتمالش خیلی ضعیف است. 
گفتنی است، نظرات متعدد کاربران در اینستاگرام نشان می‌دهد که چنین مشکلاتی در تماس‌های اضطراری با گوشی همراه، بارها رخ داده و نگرانی عمومی را افزایش داده است. با توجه به حساسیت موضوع و نقش حیاتی زمان در نجات جان انسان‌ها، ضروری است متولیان امر با جدیت بیشتری این مسئله را پیگیری کرده و راه‌حل‌های فوری ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=34909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.