به گزارش تریبون تبریز، محمدرضا زنوزی مطلق مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره گروه توسعه سرمایهگذاری دریک گفت: هواداران تراکتور به دنبال این بودند تا شرکت مس که شبه دولتی است، این باشگاه را خریداری کند، ولی برعکس این موضوع رخ داد و اکنون باشگاه تراکتور سهامدار یکی از بزرگترین معادن مس کشور شد.
زنوزی با بیان اینکه سهامدار شدن باشگاه تراکتور در این پروژه باعث خوشحالی مردم میشود، گفت: برخی از هواداران تراکتور دنبال این بودند که شرکت مس ایران، باشگاه تراکتور را خریداری کند، اکنون خود تراکتور صاحب معدن شد. از مدیران گروه درخواست کردهام شرکت سرمایهگذاری ثبت شود و طبق قول شش سال گذشته، هواداران تراکتور از منافع تراکتور بهرهمند شوند.
مالک باشگاه تراکتور با بیان اینکه ما از نظر قانونی هیچ وظیفهای برای مشارکت در حوزه اجتماعی نداریم، گفت: دَریک در بسیاری از حوزههای اجتماعی ورود کرده که هیچ منتی نداشته و نمیخواهم به تمامی این موارد اشاره کنم. ما به صورت دلی در ورزش هزینه میکنیم. جایگاه کنونیام را مدیون این مرز و بوم هستم و بر خود وظیفه میدانم هزینه اجتماعی آن را پرداخت کنم. سالانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان برای تراکتور هزینه میشود. دولت مرا برای این کار مکلف نکرده و کسی هم برای این کار فشار نمیآورد. به صورت دلی این هزینه را انجام میدهم.
وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آتا یکی از پایههای توسعه استان در ۱۵ سال اخیر است، عنوان کرد: وجود شبکه حمل و نقل از ملزومات توسعه یک منطقه است. راهاندازی شرکت هواپیمایی آتا در زمان آقای سبحان اللهی شروع شد، در دوره آقای معمارزاده ادامه یافت و زمانی که آقای بیگی استاندار آذربایجان شرقی بود، با تلاش ایشان و حمایت همه جانبه مرحوم آیت الله شبستری این شرکت ایجاد شد و اکنون باعث رونق و توسعه استان شده است؛ به طوری که روزانه اساتید، مهندسان، سرمایهگذاران و مسئولان زیادی از طریق پروازهای آتا یک روزه به تبریز سفر می کنند و برمیگردند. فراموش نکردهایم که در گذشته برای رزرو بلیط هواپیما، هفتهها تلاش میکردیم، ولی اکنون مشکلی از این حیث وجود ندارد.