به گزارش تریبون تبریز، مهرداد حمداللهی چهارشنبه در مراسم بهرهبرداری از ۲۲۴۶ کامیون جدید در ناوگان باری آذربایجانشرقی اظهار کرد: بخش حمل و نقل جادهای و رانندگان این خودروها چه در زمان دفاع مقدس و چه در بحرانهایی چون سیل و زلزله و کرونا و یا مناسبتهایی چون اربعین و ۲۸ سفر به بهترین شکل وظایف خود را به انجام رسانده.اند و ارائه خدمت رایگان ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس در اربعین حسینی امسال تنها نمونهای از این نقشآفرینی است.
ناوگان حمل و نقل آذربایجانشرقی یکی از فرسودهترین ناوگانهای کشور است
وی از رتبه هشتم آذربایجانشرقی در جابهجایی کالا و مسافر و رتبه پنجم در بخش ناوگان و رانندگان در سطح کشور خبر داد و افزود: با این حال ناوگان حمل و نقل آذربایجانشرقی یکی از فرسوده ترین ناوگانهای کشور است که در قالب ورود ۲۶ هزار دستگاه خودروی باری جدید در کل کشور، امروز ۲ هزار و ۲۴۶ کامیون وارداتی به چرخه حمل و نقل این استان ملحق میشوند و در نتیجه چنین اقداماتی از سوی دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته، شاهد رشد ۳۳ درصدی ترانزیت، افزایش ۱۲.۵ درصدی جابهجایی کالای داخلی و ۱۰ درصدی جابهجایی مسافر در هشت ماه گذشته در کشور بودهایم.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در خصوص اقدامات دفتر مقررات زدایی در بخش حمل و نقل نیز یادآور شد: بر اساس آخرین تصمیمات این دفتر مقرر شده موضوع اعلام بار به عنوان دغدغه اصلی رانندگان در استانها و شهرهایی که سالن ویژه این کار را دارند با شرایط قبلی ادامه یابد و حل موارد و موضوعات مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده حمل بار نیز در دست پیگیری است.
۳۰ هزار راننده جدید مشمول یارانه بیمه تامین اجتماعی
وی از اعلام فهرست ۳۰ هزار راننده جدید مشمول یارانه بیمه تامین اجتماعی به عنوان یکی از دغدغه های این قشر نیز خبر داد و اضافه کرد: هزینه بیمه تکمیلی رانندگان به موقع به شرکت طرف قرارداد پرداخت می شود و هر گونه کوتاهی در ارائه این خدمات به رانندگان باید از سوی مسؤولان و انجمنهای صنفی استانها پیگیری شود.
حمداللهی متذکر شد: با توجه به هزینههای سرسامآور حمل و نقل و تورم شدید در حوزه قطعات و ملزومات تلاش کردهایم با پیگیری از مراجع ذیصلاح تا حدودی تعرفه کرایه حمل بار را افزایش دهیم و پیگیر این موضوع در بخش حمل مسافر نیز هستیم.
وی، ورود شرکتهای بزرگ مقیاس در حوزه حمل بار را امری اجتناب ناپذیر دانست و اذعان داشت: آذربایجانشرقی به عنوان یکی از استانهای مهم کشور در بخش حمل و نقل می تواند برای ایجاد چنین شرکتهایی در خود استان اقدام کند و ما نیز به عنوان سازمان راهداری با تخلفات احتمالی این شرکت ها در خصوص توزیع بار برخورد جدی می کنیم.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بهکارگیری سالنهای فعلی اعلام بار فیزیکی موجود مورد تاکید سازمان است و اعلام بارهای مجازی نیز با توجه به سرعت نفوذ تکنولوژی موضوعی است که باید در کنار این بستر به صورت درست مورد استفاده قرار گیرد.
حمداللهی با تاکید بر لزوم جلوگیری از گسترش موضوع بومیگرایی در حوزه حمل و نقل خاطرنشان کرد: به شدت با این رویکرد مخالفیم و باید خود مسوٖولان و رانندگان برخی استانهای درگیر با چنین معظلی اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند و ابلاغیههای لازم از سوی سازمان نیز در این زمینه صادر شده است.