• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

جنگ غزه مصیبت بزرگ جهان اسلام است

  • کد خبر : 23409
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
جنگ غزه مصیبت بزرگ جهان اسلام است
تریبون تبریز: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه بیان کرد: جنگ غزه مصیبت بزرگ جهان اسلام به شمار می‌رود و گاهی در یک روز چندصدهزار نفر از مسلمانان ساکن در غزه به شهادت می‌رسند.

به گزارش تریبون تبریز، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: عمر سیاسی نخست وزیر رژیم جعلی اسراییل در صورت مذاکره با حماس یا آتش‌بس به اتمام می‌رسد و بر همین اساس وی به کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد.
وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها می‌خواهند گذرگاه «رفح» را به صورت کامل در اختیار بگیرند و به اعتراض‌های مردم آزادیخواه در مناطق مختلف جهان هم بی‌اعتنا هستند.
آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه در دنیای غرب به حقوق انسانی اهمیت نمی‌دهند اما مدافع حقوق حیوانات هستند، ادامه داد: این همه از مردم غزه کشتار می‌شوند اما برخی از کشورهای اروپا حتی از رژیم جعلی اسراییل حمایت هم می‌کنند.
وی از سکوت برخی کشورهای اسلامی در خصوص غزه نیز ابراز تعجب کرد و افزود: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی منطقه از جمله جمهوری آذربایجان هم مواضع خطرناکی در خصوص حمایت از اسراییل گرفته‌اند.
وی از مسئولان خواست در قبال جمهوری آذربایجان کوتاهی نکنند و ادامه داد: حمایت آشکار جمهوری آذربایجان از اسراییل قابل قبول نیست و انتظار می‌رود تا مسئولان ایران موضع‌گیری کنند.
آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: همین مواضع برخی از کشورهای اسلامی موجب شده است تا حدود ۴۰ هزار نفر در غزه به شهادت برسند و حدود ۹۰ هزار نفر مجروح شوند.

تظاهرات ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ موجب تزلزل نظام طاغوتی شد
امام جمعه مراغه به تظاهرات ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ هم اشاره و بیان کرد: این تظاهرات از مهم‌ترین حرکت‌های اعتراضی مردم تهران علیه طاغوت بود که موجب تزلزل این نظام سلطنتی شد.
آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: تنها در میدان ژاله تهران که در زمان حاضر به آن مکان میدان شهدا اطلاق می‌شود، صدها نفر از مردم به مسلسل بسته شدند.
وی ادامه داد: مردم بی‌گناه و مادرانی که با بچه‌های خودشان در این تظاهرات شرکت کرده بودند، با رگبار نیروهای طاغوتی از روی بالگردها به خاک و خون کشیده شدند.
وی با بیان اینکه شهادت بیش از چهار هزار نفر در این تظاهرات تخیمن زده می‌شود، افزود: در آن روز فاجعه بزرگی اتفاق افتاد و دست سردمداران طاغوت به خون آغشته شد.

آیت‌الله طالقانی از اولین مبارزان تاریخ انقلاب است
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه ۱۹ شهریور سالروز رحلت آیت‌الله سیدمحمود علایی طالقانی است، بیان کرد: این عالم و مجتهد وارسته و آزادمرد قبل از انقلاب و در دوره مبارزه با رژیم طاغوتی بسیار تلاش کرد.
آیت‌الله پورمحمدی افزود: آیت‌الله طالقانی از اولین مبارزان تاریخ انقلاب اسلامی است و مبارزه‌های این عالم بزرگوار علیه طاغوت قبل از سال ۱۳۴۲ شمسی آغاز شده بود.
وی با بیان اینکه نمازهای جمعه نیز از یادگاری‌های آیت‌الله طالقانی است، تصریح کرد: این عالم برجسته به امام راحل پیشنهاد اقامه نماز جمعه را دادند و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هم مسوولیت اقامه‌ نماز جمعه را به ایشان واگذار کردند.
وی اضافه کرد: متاسفانه عمر آیت‌الله طالقانی کفاف نکرد و تنها هفت هفته از نماز جمعه تهران به امامت ایشان اقامه، و با خطبه‌ها و بینات قابل تحسین ایشان همراه شد.
امام جمعه مراغه به قدرت ایمان آیت‌الله طالقانی نیز اشاره و بیان کرد: دژخیمان نظام طاغوتی برای آنکه بتوانند مقاومت این عالم را بشکنند، در اتاق مجاورش به دخترش شکنجه دادند تا صدای شکنجه‌هایش را بشوند ولی ایشان ابرو خم نکرد.

آیت‌الله مدنی بین علمای سنی و شیعه مقبول بود
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۲۰ شهریور سالروز شهادت آیت‌الله سید اسدالله مدنی (ره) است، بیان کرد: این عالم برجسته بین علمای سنی و شعیه مقبولیت داشت.
آیت‌الله پورمحمدی افزود: آیت‌الله مدنی از روحانیان مجاهد شیعه و از شاگردان امام خمینی(ره) بود و در نجف وقتی امام (ره) به نماز تشریف نمی‌آوردند، آیت‌الله مدنی به جای ایشان نماز را اقامه می‌کردند و این مقبولیت در مورد آیت‌الله خویی (ره) هم صدق می‌کرد.
وی به نقل از یکی از طلبه‌های نجف با نام «فردوسی‌پور» نیز بیان کرد: روزی آیت‌الله سیستانی هم در کلاس اخلاق آیت‌الله مدنی حضور یافته بودند و ایشان را صاحب نفس می‌دانستند.
به گزارش ایرنا آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هفته گذشته را «خونین‌ترین» هفته برای اهالی کرانه باختری اشغالی اعلام کرد

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=23409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.