محمدرضا قربانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت ۶۲۲ هزار مسافر توسط بخش ریلی این منطقه جابجا شده است در حالی که تعداد مسافران جابجا شده در این بازه زمانی در سال گذشته ۵۹۲ هزار نفر بود.
وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی از امن ترین حوزه های جابجایی مسافر و کالاست، اظهار کرد: این تعداد مسافر جابجا شده از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان شامل ۴۵۶ هزار مسافر بین شهری و ۱۶۶ هزار مسافر حومه ای است.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: در این مدت تعداد مسافران حومه ای جابجا شده از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته که این موضوع به علت افزایش تقاضای سفر با قطار تبریز – جلفا و قطار ریل باس تبریز به مقصد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است.
قربانی، ادامه داد: یک رام قطار مسافری نیز از ایستگاه راه آهن شرق تبریز (خاوران) به مقصد تهران و یک رام قطار مسافری از ایستگاه تهران به مقصد ایستگاه راه آهن شرق تبریز (خاوران) به صورت همه روزه از خرداد ماه سال جاری اضافه شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از ایستگاه راه آهن شرق تبریز (خاوران) نقطه عطفی در زمینه جابجایی مسافر، بار و توسعه حمل و نقل ریلی منطقه روی دهد.
بیشتر بخوانید
- دستور وزیر راه و شهرسازی برای آغاز مطالعات خط ریلی ارومیه – تبریز
- پایان ۲۲ سال چشم انتظاری در آذربایجان شرقی
- قطارهایی که در دولت سیزدهم به ایستگاه رسید
- ساعت حرکت قطار از ایستگاه خاوران تبریز اعلام شد
- مسیر ریلی مشهد-تبریز کاهش یافت
- صرفه جویی ۱۰۰ میلیون لیتری سوخت با بهره برداری از خط آهن بستان آباد – خاوران
- ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل میشود
به گزارش تریبون تبریز به نقل از ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راهآهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزدهگانه راهآهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راهآهن آذربایجان به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمترسانی میکند.