به گزارش تریبون تبریز، محمدمهدی کاظمی در نشست خبری تحلیل نتایج آزمونهای نهایی با بیان اینکه ارزیابی ملی را آغاز کردیم گفت: در پایان سال ۱۴۰۲ و اوایل سال ۱۴۰۳ برنامه ارزیابی دستاوردها را برگزار کردیم که درگام اول نتایج تبیین شد تا به مدارس اعلام شود.
پایین بودن نمرات امتحانات نهایی سال گذشته دانشآموزان /انجام نظارت بالینی برای ارتقای کیفیت نظام آموزشی
وی با بیان اینکه دوره توانمند سازی معلمان در چهار درس برگزار و انجام شده است افزود: سال گذشته امتحانات نهایی با شیوه متفاوتی برگزار شد و به همین دلیل نمرات دانش آموزان پایین آمد که در این راستا نظارت بالینی صورت گرفت که می تواند به ارتقای کیفیت نظام آموزشی کمک کند.
کاظمی با بیان اینکه در این راستا ۶۸۰۰ نظارت بالینی انجام شد ادامه داد: به ویژه برای دروس امتحان نهایی دورههای توانمند سازی در استانها برنامهریزی شده است.
برگزاری امتحانات شبهنهایی در سال ۱۴۰۳ برای آشنایی دانشآموزان با ضعف و قوتهای خود /اجرای طرح همیار معلم در تمامی مدارس
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح الگوی سوالات استاندارد امسال به دانش آموزان و معلمان ابلاغ شد که این طرح برای دانش آموزان موثر بود. همچنین برگزاری امتحانات شبه نهایی گام دیگری بود که در سال ۱۴۰۳ قبل از امتحانات نهایی برگزار شد که با این کار دانش آموزان با سوالات امتحانات نهایی و نقاط قوت و ضعف خود آشنا شدند.
کاظمی بیان کرد: طرحی با عنوان همیارمعلم در ۷۰ درصد مدارس اجراشده و در این طرح دانش آموزان در امر آموزش مشارکت کردند؛ تلاش کردیم این طرح را برای سال تحصیلی جدید در همه مدارس برگزار کنیم.