به گزارش تریبون تبریز، محمدرضا روشنی امروز در جریان برگزاری یکصد و شصت و پنجمین جلسه پارلمان شهری تبریز به تشریح اقدامات اجرایی شهرداری تبریز برای مدیریت و روانسازی ترافیک درون شهری پرداخت و از اجرای همزمان پروژهها و طرحهای ترافیکی با هدف رفع معضل ترافیک درون شهری خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سالجاری۱۰۰میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز تخصیص یافته است.
وی افزود: پروژه.های عمرانی با پیوست ترافیکی به طور همزمان در تبریز اجرا می.شود.
روشنی، اجرای پروژه احداث تقاطع غیر همسطح، خرید و نصب دوربینهای ترافیکی، اجرای مسیرگشایی و ساماندهی معابر، اصلاح هندسی معابر، هوشمند سازی زیرساخت های نرمافزاری تبریز مانند اجرای فیبرنوری در سطح تبریز، احداث مسیرهای دوچرخه سواری، توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت حمل و نقل بار و احداث مرکز کنترل ترافیک تبریز را از جمله اقدامات همزمان شهرداری تبریز برشمرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز خاطرنشان کرد: اجرای طرحهای ترافیکی مانند محدودیت تردد در کنار پروژههای عمرانی شهرداری میتواند در کاهش بار ترافیکی موثر باشد که مستلزم همراهی سایر ارگانها و دستگاههای مرتبط است.
وی ادامه داد: این فضا در جامعه ایجاد شده که مسؤول مدیریت ترافیک تبریز، شورا و شهرداری است در حالی که این صحیح نیست بلکه ما جزئی از این مجموعه مدیریت ترافیک شهری هستیم که موظف به ایجاد زیرساخت هایی چون پل و معبر و.. هستیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به اینکه چهل درصد مدارس خصوصی و شصت درصد مدارس دولتی با نصب گاردریل، تابلو و… ایمنسازی شدهاند، ادامه داد: ۹۰ درصد پروژههای شهری ترافیکی هستند و اکثرا در نقاط شریانی شهر هستند.
روشنی اظهار کرد: از طریق نرمافزار گوگل مپ اطلاعات و دادههایی لازم برای مدیریت ترافیکی تبریز را استخراج میکنیم و در کنار آن مشاهدات میدانی نیز داریم که با تطبیق آنها دادههای نرم افزاری دقیقی برای تدوین برنامههای کاربردی مدیریت هوشمند ترافیکی تهیه خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهر تهران، ۴۱۶ کیلومتر معبر دارد و هشت درصد معابر آن در ترافیک سنگین قرار دارد و این در حالی است که شهر تبریز تنها چهار دهم درصد ترافیک سنگین معابر دارد.