• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
1

تمرین آموزشی وزارت نیرو منطقه شمالغرب کشور در تبریز برگزار شد

  • کد خبر : 23918
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
تمرین آموزشی وزارت نیرو منطقه شمالغرب کشور در تبریز برگزار شد
تریبون تبریز: تمرین آموزشی وزارت نیرو منطقه شمالغرب کشور با رمز «یا رسول الله» و مشارکت نیروهای صنعت آب و برق استان‌های شمالغرب در تبریز برگزار شد.

به گزارش تریبون تبریز، سیف الله آقابیگی، مدیرکل مدیریت بحران و پدافندغیرعامل وزارت نیرو در مقر فرماندهی این مانور تمرینی آموزشی، اظهار کرد: این نخستین مانور تمرینی وزارت نیرو در سال ۱۴۰۳ است و وزارت نیرو به عنوان‌ وزارتخانه زیربنایی، خدمات شبانه روزی صنعت آب و برق را با داشتن سرمایه های بسیار ارائه می‌کند.
وی افزود: سراسر کشور ما به اقنضای اقلیم در معرض انواع حوادث کوچک و بزرگ‌ قرار دارد که لازمه استمرار و برگشت پذری خدمات صنعت آب و برق، آمادگی حداکثری در برابر این بلایا است.
وی با بیان این‌که بر اساس آمارها، آمادگی کشور ما در برابر حوادث پایین است، ادامه داد: هرچقدر که این آمادگی افزایش یابد، مدیریت بحران‌ها در زمان کوتاه تری انجام می شود.
آقابیگی با اشاره به نظام دستگاه های خدماتی امدادی پشتیبان‌ در وزارت کشور و وظایف هر یک از آن‌ها، گفت: سعی می‌کنیم تا بر اساس این نظام نامه از تمامی تجهیزات و امکانات برای برگزاری هرچه بهتر مانورهای تمرینی بهره بگیریم.
وی افزود: مقدمات برگزاری این مانور از حدود چهار ماه گذشته آغاز و تیم‌های مختلف تعریف و تقسیم‌ کارها انجام شده است تا نشان دهیم که دولت و وزارت نیرو در راستای خدمات رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می‌کند.
وی هم‌چنین با اشاره به حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این نشست، افزود: حضور فرد نخست استان در چنین برنامه‌هایی، نشاندهنده اراده و انسجام استان برای مدیریت بحران در حوادث مختلف است.

تنش آبی تبریز با ورایت مدیران کاهش یافت
تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو یکی از مهمترین و موثرترین وزارتخانه‌های دولت است و فعالیت‌های سنگینی برای توزیع آب و برق بین مردم اجرا می‌کند.
وی با بیان این‌که مدیران متعهد و متخصصی در آذربایجان شرقی حضور دارند که در مواقع اضطراری در کف میدان زحمت می‌کشند، اظهار کرد: تنش آبی تبریز در سال گذشته با مدیریت و درایت مدیران کاهش یافت اما امروز در برخی از شهرها و روستاهای استان همچنان شاهد تنش آبی هستیم که برگزاری چنین رزمایش‌هایی می‌تواند برای رفع این چالشها کمک کند.
محمدی با اشاره به مشکل امسال ناترازی برق و چالش‌هایی که برای صنایع استان ایجاد کرد، حضور تیم‌های صنعت آب و برق از سایر استان‌ها و اجرای برخی تعمیرات و کارهای بازسازی را اثرگذار دانست.
وی ادامه داد: امیدواریم نتایج این رزمایش در افزایش آمادگی جهت کاهش آسیب مخاطرات و تنش صنعت اب و برق در آینده به کار گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: استانداری در خدمت صنعت آب و برق در استان است اما بخش اعظمی از اعتبارات این حوزه در دست وزارت نیرو است که امیدواریم برای تجهیز و اجرای پروژه‌های تنش آبی استان‌ها به خصوص تصفیه خانه سد کلقان و سد شهریار آذربایجان شرقی اعتبار مناسبی تخصیص یابد تا در کنار حل مشکل تنش آبی بخش خانگی، صنایع نیز بتوانند فعالیت‌های موثرخود را ادامه دهند.
اکبر فرج نیا، سخنگوی مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو منطقه شمالغرب کشور نیز اظهار کرد: این مانور تمرینی آموزشی سطح یک کشوری به عنوان هفتمین مانور در شمالغرب و دومین مانور در آذربایجان شرقی با مشارکت استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و گیلان برگزار می‌شود.
وی، درک خطرپذیری سوانح، مدیریت یکپارچه، سازماندهی و افزایش تاب اوری زیرساختهای صنعت آب و برق در شرایط بحران را ازجمله اهداف برگزاری این‌ مانور عنوان کرد.
وی تاکید کرد: منطقه شمالغرب کشور و آذربایجان شرقی به عنوان یکی از موقعیت‌های استراتژیک در ارتباط با کشورهای منطقه، در معرض تهدیدات خاصی قرار دارد که بر این اساس این مانور تمرینی با سناریوی زلزله ۶.۵ ریشتری و آسیب به زیرساختهای صنعت آب و برق برگزار می‌شود.
فرج نیا گفت: تعداد ۱۱ منطقه عملیاتی، ۱۹ اکیپ یاری رسان ۲۰ اکیپ یاری جو، ۱۹۳ نفر عملیاتی، ۷۹ نفر پشتیبانی، ۵۴ دستگاه ماشین آلات سبک و ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در این مانور مشارکت دارند.
وی تاکید کرد: نیروهای صنعت آب و برق برای تامین و پایداری زیرساخت‌های برق کشور باید آمادگی لازم داشته باشند که در این راستا نیز برنامه‌های تمرینی و آموزشی مستمر به صورت سالیانه ‌اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری چنین مانورهایی باید خروجی ملموس و مشخصی داشته باشد که در این راستا نیز خط جدیدی به طول ۲ کیلومتر برای افزایش پایداری خطوط برقی که پمپاژهای آب در منطقه باسمنج را انجام می‌دهد و خطوط فوق توزیع مسیر جاده تبریز-آذرشهر که جزو خطوط اصلی تبریز است، سرویس می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: خطوط آبرسانی و تجهیزات برای فلکه‌های اصلی تامین آب شهر تبریز نیز در این راستا بازسازی و اصلاح می‌شوند.
یوسف غفارزاده، رئیس ستاد شرایط اضطراری صنعت آب وبرق آذربایجان شرقی نبز اظهار کرد: بیش از ۵۰ جلسه مشترک کارگروه‌ها و بازبینی تجهیزات مورد استفاده در مانور برای رسیدن به هماهنگی بین استانی پیش از این مانور برگزار شد.
وی افزود: تیم‌های استان معین برای انجام ‌برخی از تعمیرات مورد نیاز در صنعت آب و برق آذربایجان شرقی پس از دوران اوج مصرف که بالای ۱۰ میلیارد ریال هزینه داشت، کمک کردند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=23918

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.