• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

تخصیص سوخت به ناوگان اتوبوسی برون‌شهری هنوز هوشمند نشده است

  • کد خبر : 23888
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
تخصیص سوخت به ناوگان اتوبوسی برون‌شهری هنوز هوشمند نشده است
تریبون تبریز: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ناوگان اتوبوسی را به سامانه هوشمند تردد ناوگان مجهز کرده است، اما هنوز اطلاعات عملکرد آن‌ها را بر اساس صورت‌وضعیت‌های مسافری به وزارت نفت اعلام می‌کند.

به گزارش تریبون تبریز، کرامت ویس‌کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگویی، درباره تخصیص سوخت به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) گفت: مزیت این سامانه این است که عملکرد واقعی ناوگان را بر اساس پیمایش و به صورت برخط احصا می‌کند و سوخت نیز بر همین اساس تخصیص داده می‌شود؛ طبیعتاً خیلی بهتر از شرایط فعلی است که اسناد حمل بار و مسافر به صورت دستی صادر شود و امکان صدور اسناد صوری وجود دارد.
وی افزود: علت تأخیر در اجرای این سامانه به مسئله سرمایه گذاری بر می‌گردد؛ یعنی باید ابتدا یک سرمایه گذار پیدا شود. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای جذب سرمایه گذار مناقصه برگزار کرده، اما سازوکار اجرا به این شکل است که پیمانکار از سرمایه خودش طرح را اجرا می‌کند و بعد از حاصل شدن صرفه جویی در مصرف گازوئیل، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت باید آن را تأیید کند و پس از آن است که معادل سوخت صرفه جویی شده، می‌توان به سرمایه گذار بازپرداخت سرمایه را انجام داد.
این مقام مسئول گفت: این سازوکار مالی انتخاب پیمانکار را سخت کرده و هر سرمایه گذاری حاضر به فعالیت در این حوزه نمی‌شود، اما با این وجود، سازمان راهداری تاکنون حدود ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس را به تجهیزات سپهتن مجهز کرده است.
وی با اشاره به تغییر پیمانکار اجرای این طرح و لزوم بروزرسانی سامانه سپهتن ناوگان اتوبوسی، ادامه داد: بروزرسانی این ناوگان در حال انجام است، اما هنوز اطلاعات انتقالی از سازمان راهداری به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بر مبنای صورت وضعیت‌های مسافری است و انتقال اطلاعات بر مبنای خروجی سامانه انجام نمی‌شود.
آقای ویس کرمی گفت: متولی احصا و اعلام عملکرد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تخصیص گازوئیل، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فقط مکلف به تخصیص سوخت بر اساس این اطلاعات دریافتی است.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=23888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.