به گزارش تریبون تبریز، بابک نجفیان، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: طول این پروژه بدون احتساب تبادلات رمپ و لوپ ها، هشت کیلومتر و میزان پیشرفت فیزیکی آن ۸۶ درصد بوده، اما باند برگشت آن در زمان کنونی به بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این باند را ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: این میزان اعتبار صرف پرداخت بدهی به پیمانکار، اجرای پل بزرگ در وسط کمربندی و نصب علایم راه می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به سفر روز گذشته معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدیدش از طرح کمربندی ایلخچی و سایر طرح های حوزه راه این شهرستان و آذرشهر، گفت: در این سفر، ارجائی شیرازی برای پرداخت ۱۰۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از باند برگشت کنارگذر ایلخچی قول مساعد داد.
نجفیان، ادامه داد: بر اساس اعلام معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، در سال آینده نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس، اعتبار قابل توجهی برای تکمیل و اتمام این طرح پیش بینی خواهد شد.
وی با بیان اینکه طول کلی پروژه کنارگذر ایلخچی با احتساب رمپ و لوپ ها ۱۱ کیلومتر است، یادآور شد: هم اکنون میزان پیشرفت کلی این پروژه حدود ۷۳ درصد بوده و کل اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این پروژه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.
به گزارش نصر، شهر ایلخچی به عنوان یکی از بخش های تابعه شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلانشهر تبریز واقع شده است.
فرسودگی جاده قدیم و قرار گرفتن آن در داخل شهر ایلخچی به همراه خرابی آسفالت ناشی از تردد خودروهای سنگین و ترانزیتی از جمله مشکلات شهروندان این شهر است که لزوم تسریع در اجرای کنارگذر ایلخچی را اجتناب ناپذیر می کند.
موقعیت شهر ایلخچی در مسیر شریان ارتباط اصلی استانهای آذربایجان شرقی ـ آذربایجان غربی و کردستان و از طرفی استقرار صنایع و کارخانه ها از جمله شهرکهای صنعتی موجود در منطقه، ترافیک بین شهری در مسیر تبریز ـ آذرشهر را افزایش داده است و در برخی ساعات روز در داخل شهر گره های ترافیکی سنگینی ایجاد می شود.