به گزارش تریبون تبریز، بررسیها نشان میدهد که مدلهایی مانند «اوتار ۱۱» که در سامانه با قیمت ۴ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان عرضه شده، در بازار آزاد با افت ۱۰۰ میلیون تومانی مواجه شده و از ۷ میلیارد به ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.
تویوتا کمری هیبرید نیز که در سامانه با نرخ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده، در بازار آزاد از ۵ میلیارد و ۹۰۰ به ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کاهش یافت.
در سوی دیگر بازار، برخی مدلها همچون فیات ۵۰۰ برخلاف روند عمومی، افزایش قیمت را تجربه کردهاند. این خودرو که در سامانه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، در بازار آزاد با رشد ۱۰۰ میلیون تومانی به فروش رسید.
مرسدسبنز C۲۰۰ لانگ نیز از جمله مدلهایی است که در بازار آزاد با کاهش ۱۰۰ میلیون تومانی، از ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ به ۱۲ میلیارد تومان رسیده است.
بامو iX۱ مدل ۲۰۲۵ نیز که در سامانه با نرخ ۶ میلیارد تومان عرضه شده، در بازار آزاد با افت ۱۰۰ میلیونی، از ۷ میلیارد و ۳۰۰ به ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.
در میان همه نوسانات، نیسان سیلفی مکس ادیشن ثبات خود را حفظ کرده و همچنان در بازار آزاد با قیمت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله میشود؛ تنها ۱۰۰ میلیون تومان بالاتر از نرخ سامانه.