• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
13
شهردار:

اطلاع‌رسانی و تعامل با رسانه، شاخص مهم ارزیابی عملکرد مدیران شهرداری تبریز است

  • کد خبر : 9868
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
اطلاع‌رسانی و تعامل با رسانه، شاخص مهم ارزیابی عملکرد مدیران شهرداری تبریز است
تریبون تبریز: شهردار تبریز اظهار کرد: یکی از معیارهای شاخص ارزیابی عملکرد مدیران شهرداری تبریز، اطلاع‌رسانی دقیق از پروژه‌های عمرانی و تعامل مطلوب با رسانه‌ها است.

یعقوب هوشیار در جلسه‌ مدیران شهرداری ضمن اعلام این مطل، اعلام کرد: پنجمین و آخرین دور از قرارهای خدمت شهرداری تبریز در مناطق دهگانه، از یازدهم آبان سال‌جاری آغاز و اولین قرار از پنجمین دور نیز در شهرداری منطقه یک برگزار می‌شود.

وی افزود: بررسی تمامی مصوبات اجرا شده قرارهای خدمت شهرداری تبریز در چهار دور قبلی، بررسی مشکلات برطرف نشده شهروندان در ملاقات‌های مردمی چهار دور قبلی و هم‌چنین مصوباتی که به هر دلیلی اجرایی نشده‌اند، از آیتم‌های ویژه پنجمین دور از قرارهای خدمت شهرداری تبریز در مناطق است.

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد شهرداران نواحی مناطق در دور پنجم قرارهای خدمت، یادآوری کرد: شهرداران مناطق دهگانه در تمامی قرارهای خدمت دور پنجم حضور خواهند داشت.

هوشیار با اشاره به ضرورت تعامل مطلوب مدیران شهرداری تبریز با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی دقیق و ارائه گزارش عملکرد پروژه‌های عمرانی به اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: تعامل با رسانه نقش موثری در ارزیابی عملکرد مدیران دارد و در دو سال اخیر نقش اصلی همراه کردن مردم با مدیریت شهری بر عهده رسانه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: تعامل با رسانه‌ها در سال‌جاری نیز باید تداوم داشته و مدیران شهرداری کارهای خود را به بهترین شکل و در قالب‌های مختلف خبری به اطلاع مردم برسانند.

وی با اشاره به تعامل و نقش هدایتگرانه نماینده محترم ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه مردمی تبریز، استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و شورای اسلامی شهر، دستاوردهای دو سال اخیر مدیریت شهری در تمام حوزه‌های شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: شهروندان در نیمه دوم سال‌جاری و سال آینده شاهد افتتاح طرح‌های عمرانی و توسعه و آبادانی شهر تبریز در حوزه‌های مختلف خواهند بود.

شهردار تبریز با اشاره به نصب تابلو روزشمار در ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری تبریز، اظهار کرد: فاز اول خط دوم قطار شهری تبریز در دوره ششم شورای اسلامی شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و اقدامی ماندگار از این دوره شورا به شهروندان خواهد بود.

وی با بیان این‌که اجرای پروژه‌های عمرانی با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در تاریخ مدیریت شهری تبریز بی نظیر است، بیان کرد: مدیران شهرداری تبریز باید به وعده مدیریت شهری در خصوص افتتاح بدون تشریفات و به موقع طرح‌های عمرانی، به ویژه طرح‌هایی که تابلو روزشمار دارند، پایبند باشند.

وی، میثاق خود با مدیران شهرداری را عمل به بودجه ۱۴۰۲ عنوان کرده و تحقق این امر را در سایه تلاش شبانه روزی و کار جهادی دانست.

ضرورت توان‌افزایی شهرداران نواحی در راستای سیاست‌های کلان مدیریت شهری

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز بر ضرورت توان‌افزایی شهرداران نواحی در راستای سیاست‌های کلان مدیریت شهری تاکید کرد.

سیاوش فتح‌الهی در جلسه هم‌اندیشی شهرداران نواحی مناطق دهگانه، اظهار کرد: به دستور شهردار تبریز، ناحیه محوری در مناطق باید تا آخر سال در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته و به نحو مطلوب شکل گیرد.

وی افزود: نیروی انسانی و امکاناتی که به نواحی باید تزریق شود و از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداران نواحی است به شهرداران منطقه ابلاغ خواهیم کرد. 

وی عنوان کرد: شهرداران نواحی مبحث جدیدی بوده و باید فعالیت‌های خود را حتما با مستند و تصاویر منعکس کنند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز با بیان این‌که هدف از ناحیه محوری، رسیدگی جزیی‌تر به امورات شهری است، بیان کرد: شهرداران نواحی باید به تمامی ابعاد ناحیه تحت مدیریت خود از جمله شهرسازی، عمران، زیبایی، آسفالت و پتانسیل‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اشرافیت و تسلط کامل داشته باشند تا باعث تمیزی، شادابی و پیشرفت برای ناحیه و شهروندان ناحیه‌ها باشند.

وی با بیان این‌که نظم و انضباط فردی، شاخصه اصلی در مدیریت و فضای کار است، خاطرنشان کرد: باید تقسیم کار بین معاونت‌ها و نواحی انجام گرفته و برای بهبود عملکرد نواحی ضرورت دارد شهرداران نواحی و معاونت‌ها با هم، هم راستا باشند.

شهردار منطقه هفت تبریز نیز در ادامه با بیان این‌که شهرداری منطقه هفت، شامل ناحیه یک، دو و ویژه است، خاطرنشان کرد: از لحاظ سخت‌افزاری و امکاناتی که در اختیار همکاران قرار دادیم مناسب نیست ولی سعی کردیم رو به بهبود باشد.

اصغر آدی بیگ با اشاره به این‌که شهردار باید متخصص، مردمدار و مدیر باشد، مطرح کرد: در این مدت سعی کردیم ارتباط شهروند و شهرداران نواحی تنگاتنگ باشد و هم‌چنین این ارتباط را به سمت شهرداران نواحی سوق داده‌ایم.

وی با بیان این‌که شهرداران نواحی باید تسلط کافی به معابر شهری سطح حوزه خود داشته باشند، ادامه داد: ضرورت دارد شهردار ناحیه حضوری میدانی در حوزه تحت مدیریت خود داشته و بر زیرساخت‌های مختلف حوزه خود اشراف کامل داشته باشد. 

وی در ارتباط با وظایف محوله به شهرداران نواحی، تشریح کرد: به طور مثال پیش پروانه ساختمانی به شهرداران نواحی عودت داده و مورد بررسی شهرداران و تایید آن‌ها قرار گرفته که با این کار هم مردم ناحیه خود را متوجه و هم معاونت شهرسازی در زیر مجموعه‌اش کنترل دارد.

شهردار منطقه هفت با اشاره به این‌که شهرداری منطقه ماهیت ستادی دارد و نواحی به عنوان اجرا کننده هستند، یادآوری کرد: این رویکرد افزایش رضایتمندی مردم و کاهش مراجعات به نهادهای شهری را در بر دارد.

وی عنوان کرد: برای افزایش قدرت پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی و ارزیابی مناطق، بهترین گزینه استفاده از ظرفیت‌های شهرداران نواحی هستند.

در پایان شهرداران نواحی منطقه هفت از شهردار این منطقه برای احصا اختیارات و تعامل و همکاری بین معاونت‌ها تشکر کردند و نیز شهرداران نواحی مناطق دهگانه، مشکلات خود از جمله کمبود نیرو و تجهیزات و ابلاغ شرح وظایف و اختیارات شهرداران نواحی را مطرح کردند و معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز راهنمایی‌های لازم را ارایه داد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز، شهردار منطقه هفت تبریز و شهرداران نواحی این منطقه از محل نواحی سه‌گانه شهرداری منطقه بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=9868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.