به گزارش تریبون تبریز ارسلان شکری؛ معاون توسعه ومدیریت مناب عاداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجان شرقی در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تناژ واقعی بار کامیونهای معادن در اکثر موارد به درستی اعلام نمیشود، اظهار کرد کرد: تناژ بالاتر از استاندارد کامیونهای معادن ضمن تخریب جاده ها، به دلیلعدم حمل بار با بارنامه در بیشتر معادن، ضمن تضییع حقوق و عوارض دولتی موجب تخریب و خسارت به جادهها میشوند.
وی با بیان اینکه متاسفانه معادن به ندرت در ترمیم راههای تخریب شده، مشارکت میکنند، گفت: حمل استاندارد بار و تناژ مجاز کامیونهای معادن و صدور بارنامه موحب جلوگیری از تخریب جادهها، کاهش تصادفات، صرفه جویی در هزینههای ترمیم آسفالت راهها و در نتیجه هزینه شدن اعتبار مربوطه برای آسفالت دیگر مسیرها و افزایش درآمدهای سازمان راهداری خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجان شرقی تعیین نهاد راهبر ایمنی با اختیارات کامل برای مدیریت ایمنی راه را ضروری برشمرد و افزود: حداقل ۲۶ ارگان در زمینه ایمنی راهها دخیل هستند و برای ارتقاءایمنی راهها باید همه نهادها پای کار بیایند.
شکری ضمن تقدیر از زحمات پلیس راه در مشارکت تامین ایمنی راهها توسعه منابع پلیسراه راههای روستایی اعم از پرسنل و تجهیزات را هم از ضروریات تامین ایمنی راه برشمرد و گفت: پلیس راه روستایی باید متناسب با ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی استان توسعه یابد تا بتواند از تخلفات در این حوزه جلوگیری کند و ضریب ایمنی اینراهها را بالا ببرد.
وی مشارکت بیمهها را برای حذف نقاط حادثهخیز به نفع آنها و ارتقاء ایمنی راهها دانست و تصریح کرد: فوت هر انسان علاوه بر عزادار شدن چندین خانواده و بزههای اجتماعی بعدی، میلیاردها تومان برای کشورمان هزینه ایجاد میکند و بیمهها میتوانند به جای تامین خسارت فوتی و جرحی و حتی خسارتی تصادفات، با صرف هزینههای به مراتب کمتر، از بروز تصادفات جلوگیری کنند.