• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
5
مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز خبر داد

اتمام مرمت مدرسه تاریخی مجموعه کهن حسن پادشاه تبریز تا پایان سال

  • کد خبر : 6592
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
اتمام مرمت مدرسه تاریخی مجموعه کهن حسن پادشاه تبریز تا پایان سال
تریبون تبریز: مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز از اتمام مرمت بخش مدرسه تاریخی مجموعه کهن حسن پادشاه تبریز تا پایان سال جاری خبر داد.

ناصر زواری ضمن اعلام این خبر گفت: پایگاه جهانی بازار تبریز با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی مرمت میدان حسن پادشاه تبریز را در اولویت فعالیت‌های عمرانی خود قرار داده است و تمام تلاش خود را برای اتمام تدریجی این میدان بی‌بدیل به کار گرفته است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده و تداوم و تسریع در مرمت مدرسه تاریخی این میدان، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در صورت تزریق اعتبارات لازم تا پایان سالجاری مرمت و بازسازی این مدرسه به پایان می‌رسد که گامی مهم و تأثیرگذار در احیای میدان حسن پادشاه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مرمت مسجد تاریخی میدان حسن پادشاه، یادآور شد: این مسجد که جزو مواریث بسیار مهم و تمدنی ایران و آذربایجان است در اولویت بعدی مرمت مجموعه قرار دارد که هم اکنون کارشناسان و پیمانکاران در محل یاد شده فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

به‌گزارش تریبون تبریز به نقل از ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی،زواری با بیان اینکه مجموعه تاریخی حسن پادشاه در قرون گذشته میدان اصلی و بزرگ تبریز بود، گفت: این مجموعه تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری این دیار باستانی است که همه ویژگی‌های زندگی مردمان این کهن شهر را در خود خلاصه کرده است.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=6592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.