• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

آغاز مرمت و سامان‌دهی مسجد ثبت ملی شهرستان سراب

  • کد خبر : 23826
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
آغاز مرمت و سامان‌دهی مسجد ثبت ملی شهرستان سراب
تریبون تبریز: عملیات مرمت و سامان‌دهی مسجد تاریخی و ثبت ملی قلعه‌جوق در شهرستان سراب آغاز شد.

به گزارش تریبون تبریز، معاون اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مساجد تاریخی به‌عنوان کلید ماندگاری هویت و فرهنگ دینی روستاها گفت: در راستای حفاظت و پاسداری از هویت و فرهنگ دینی در روستاها، عملیات سامان‌دهی و مرمت مسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق شهرستان سراب آغاز شد.
وحید نواداد ادامه داد: قرارداد ساماندهی و مرمت این مسجد تاریخی با برآورد اولیه بالغ بر یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان منعقد شده و مرمت و استحکام‌بخشی دیوارها، نماچینی و نماسازی دیوارهای بیرونی مسجد، نصب درب و پنجره‌های چوبی از سرخط‌های مهم عملیاتی این طرح است.
 او افزود: همچنین دوخت و دوز ترک‌ها، برچیدن الحاقات و تراشیدن اندودهای سیمانی، اجرای اندودکاری مجدد فضای داخلی و اجرای رنگ جوتن بر روی بخش‌های چوبی مسجد از سایر سرخط‌های پروژه ساماندهی و تعمیر مسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق سراب است.
 نواداد با تأکید بر اهمیت ساماندهی مساجد تاریخی روستاها گفت: حفاظت از مساجد تاریخی روستاها، ضمن حفظ معماری و ارزش‌های دینی، به تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی کمک کرده و به عنوان نمادهای معنوی، در پیوندهای اجتماعی و انتقال میراث فرهنگی به نسل‌های آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://tribunetabriz.ir/?p=23826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.